Jag är definitionen av en ångestförare, har skjutit på kortet i 14 år sen jag fyllde 18, jag har vaknat med en knut i magen när jag började övningsköra och bara skulle köra runt i bostadsområden i Farsta. jag har gjort enkla misstag, fått ingripande på ingripande under lektionerna. Teorin var inga problem för mig då jag är van att plugga så den klarade jag utan större problem. MItt enda tips där är att använda denna sajt tiills du får 64-65/65 på alla dina testprov.
Mitt i allt detta går min körskola i konkurs och jag bokade därför en uppkörning alldeles för tidigt i Farsta och körde farligt i cirkulationer och på landsväg, provet blev inte avbrutet men det var nog nära. En hel del ingripande blev det iallafall.
Efter detta tog jag ungefär 45 lektioner via Trafiko (där min lärare från förra skolan fått jobb) tills jag bokade en uppkörning med min lärare och fick idag mitt manuella körkort vid uppkörning i Farsta. Jag gjorde en del misstag, körde lite för fort två gånger och missade ett gångfartsområde. Min inspektör menade dock att mitt säkerhetstänk och min blick jämnade ut detta och gav mig godkänt, men hon var noga med att jag hade lite att jobba på, vilket jag ska.
Det här har varit en jobbig upplevelse, jag har mått dåligt, inte kunnat sova, haft pengaångest, ångest innan lektioner och SPECIELLT innan uppkörningen. Jag trodde att jag skulle kräkas hela morgonen.
Jag vill med detta inlägg skicka en hälsning till de som är i samma sits som jag var; lyssna inte på alla stroppar i det här forumet som ”klarade allt på första försöket” och menar på att man ska ta så få lektioner som möjligt för att spara pengar.
Du ska lära dig köra bil säkert, inget annat, om du sen behöver ta 5 eller 80 lektioner spelar ingen roll. Du ska ha med dig ditt kort, förhoppningsvis tills du blir gammal och jag kan nästan garantera att alla som ”tog på första” är en sämre förare än du som faktiskt har utbildat dig i din takt.
Så, nu ska jag dricka bubbel (och såklart inte köra efteråt)