Körkortonline > Körkortsforum > Teoriprov tips 2025

Teoriprov tips 2025

C 2025-10-23 09:12 ! Citera #
Teoriprov nästa vecka. Tips + råd? :-)
Gäst 2025-10-23 10:08 ! Citera #
Lär dig inte bara svaren utan lär dig även varför svaren är som de är, man får en annan förståelse för det då. Läs frågorna ordentligt och förstå vad de är ute efter. Ta det lungt och stressa inte.
Gäst 2025-10-23 11:04 ! Citera #
På mitt teoriprov var 95% av frågorna om högerregeln i olika trafiksituationer. En fråga gällde vilken skylt det var. Resten var miljöfrågor.

Som alla andra, så var jag nervös inför teoriprovet men till min förvåning, svarade jag fel på tre frågor.

Var uppmärksam med ”test frågorna” som dyker upp. Man brukar ”märka” vilka de är.

Har du läst körkortsboken samt provat testfrågor online så borde du inte ha svårigheter för godkänt.

Lyck till vännen!
Gäst 2025-10-25 19:17 ! Citera #
Gäst 2025-10-23
På mitt teoriprov var 95% av frågorna om högerregeln i olika trafiksituationer. En fråga gällde vilken skylt det var. Resten var miljöfrågor.

Som alla andra, så var jag nervös inför teoriprovet men till min förvåning, svarade jag fel på tre frågor.

Var uppmärksam med ”test frågorna” som dyker upp. Man brukar ”märka” vilka de är.

Har du läst körkortsboken samt provat testfrågor online så borde du inte ha svårigheter för godkänt.

Lyck till vännen!
Samma här!
Jag hade provet i början av denna månad och 80% av frågorna var reglerna om högeregeln och prioriterad väg.
Resten var miljö.

Jag försökte att göra ingenting dagen före och dagen för provet, för att undvika att få pressure.
(Jag klarade provet. Jag har läst bara trafikskolaonline.se.)

Som sags redan, läsa texten igen och igen, och förbereda dig om du kan svara varför regler finns.

Förlåt om min svenska är konstigt, lycka till :D
Nameless 2025-10-25 20:28 ! Citera #
Hej

Som alla skrev ovan 100% stämmer, jag klarade teorin på femte försöket, innan fick jag 51 och 46.. mycket av frågorna handlade om olika trafiksituationer och korsningar där högerregeln gäller eller utfartsregeln så lägg extra tid på att förstå skillnaden mellan de två.

Sen så miljö och fordonkännedom så se till att kunna de för och inte missa extra poängen.

Lycka till!
Gäst 2025-10-26 09:20 ! Citera #
Har du tur så får du också frågor som frågar om exakt samma sak, fast i en annan situation. Högerregeln är något som definitivt kommer komma under olika omständigheter men jag fick också andra frågor som liknade varandra. Jag fick till exempel skylten som innebär att man ska vänta på mötande trafik 2 ggr! Kändes väldigt märkligt att slumpen tillät två frågor med samma premiss men det kan faktiskt ske

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 07:56
2
I går 01:13

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest