Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning i Sundsvall

Uppkörning i Sundsvall

cd 2025-10-19 22:23 ! Citera #
Hejsan, jag har uppkörning nu i Sundsvall om 2 dagar. Har aldrig kört där innan men ska upp tidigt och köra innan provet. Hur gick det för er om du har kört upp där? Vad är klurigast med staden och finns det något typiskt kuggställe?
Halkbana 2025-10-21 15:11 ! Citera #
Hej, hur gick det med provet? Ska köra upp på torsdag men hr aldrig varit där
cd 2025-10-21 22:13 ! Citera #
Gick Inge vidare den här gången, nån otålig som tuta på mig i en korsning som gav mig lite panik, körde lite för tidigt så hamna nära en annan. Annars bra, nu uppkörning imorgon :). Staden påminner mycket om Vasastan i Stockholm fast med mycket mer enkelriktade gator
Gäst 2025-10-23 08:41 ! Citera #
Körde upp i Sundsvall i måndags. Kommer därifrån men har bott i Stockholm i över ett decennium.

Klurigast är nog alla enkelriktade gator i Stenstan. Eventuellt också de ytterst små rondellerna där du måste ha stenkoll på både rondellen och övergångsställen vid in- och utfarten samtidigt.

Jag fick köra lite bostadsområde, landsväg mot Birsta och sedan E4:an tillbaka. Inga konstigheter. Passa på att backa in när du blir ombedd att parkera så slipper du nästan garanterat en backuppgift som att backa runt hörn senare under uppkörningen.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov