Start > Körkortsforum > Trafikregler?

Trafikregler?

M 2010-10-27 22:39 ! Citera #
Hej! Jag undrar vad är det man ska plugga på om Trafikregler? Det står inte trafikregler i min bok och min bok heter (DU & JAG I TRAFIKEN). Om det är ngn som vet vilka sidor det är i boken skulle väl kunna svara och skriva sidorna är ni snälla tack:).
M 2010-10-27 22:43 ! Citera #
Och vad betyder ”Microsönm”?
RLandersson 2010-11-17 19:25 ! Citera #
Läs hela boken! Inte bara små snuttar i den, läser du hela får du ett bra sammanhang och förstår bättre- även om det kan kännas otroligt segt i början.

Microsömn är en kort stund sömn (ca 20-30min) innan du faller in i en djup sömn. Om du känner dig trött när du kör bil kan du stanna och vila/sova i 20-25min innan du kör vidare en kort sträcka.
Den djupa sömnen ska man inte avbryta.
Hannowh 2010-11-23 22:28 ! Citera #
Som beskrevs innan det ända är att göra en massa olika test och plugga in och tänka logiskt lite grann. När det gäller mikrosömn är om tex man kör på en väg och sen vet man inte hur man kom dit och att det har gått flera minuter alltså man kan säga att huvet går på autopilot :)
Gäst 2010-11-24 18:18 ! Citera #
Hej

Jag har varit idag och gjort provet och just den frågan var på provet .
eli 2010-11-24 18:19 ! Citera #
Hej

Jag har varit idag och gjort provet och just den frågan var på provet .
andrew 2011-04-07 18:34 ! Citera #
M
Och vad betyder ”Microsönm”?

Betyder att man somnar till / tänk dig att du sitter i en bil i stället för i skolbänken i en svag vänsterkurva tappar du koncentrationen under några tiondelar
av en sekund. bilen följer inte kurvan. utan kommer en meter för långt till höger . vad händer sedan? din ouppmärksamhet kan vara ett tillstånd som vi kallar microsömn, det kan drabba
oss vilka tid på dygnet som helst , var som helst och med bara korta förvarning, om vi inte tar trötthetssignalerna på allvar
Gäst 2011-04-08 03:51 ! Citera #
RLandersson
Läs hela boken! Inte bara små snuttar i den, läser du hela får du ett bra sammanhang och förstår bättre- även om det kan kännas otroligt segt i början.

Microsömn är en kort stund sömn (ca 20-30min) innan du faller in i en djup sömn. Om du känner dig trött när du kör bil kan du stanna och vila/sova i 20-25min innan du kör vidare en kort sträcka.
Den djupa sömnen ska man inte avbryta.



FELFELFEL! Rätt svar är som en annan tidigare skrivit, att man somnar till ex. några tiondelar
volvooo 2011-10-16 16:26 ! Citera #
Hur exakt pluggar man in trafikregler inför teorin? jag har kuggat 3 gånger o allt i stort sett berodde på trafikreglerna. har läst boken redan, men fick nästan samma resultat alla tre gånger... Om de e boken ja ska läsa , kan ni säga vilka sidor då som är ”trafikregler” mvh Niclas
Gäst 2011-10-20 13:17 ! Citera #
volvooo
hur exakt pluggar man in trafikregler inför teorin? jag har kuggat 3 gånger o allt i stort sett berodde på trafikreglerna. har läst boken redan, men fick nästan samma resultat alla tre gånger... Om de e boken ja ska läsa , kan ni säga vilka sidor då som är ”trafikregler” mvh Niclas


Det är viktigt att du förstår det du läser, att du alltid försöker förstå varför reglerna är som de är och hur trafiken är tänkt att fungera. Det är då du får användning för kunskapen. Memorerade regler är svårare att applicera på körningen i verkligheten, än vad förståelse för sammanhanget är.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 18:45
4
I dag 18:18
8
I dag 18:08
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor