Körkortonline > Körkortsforum > Andra, samma sak?

Andra, samma sak?

Gäst I dag 18:46 ! Citera #
Kuggade första uppkörningen, men det jag undrar till nästa; måste man göra om samma sak? t.ex. hon kryssa ju i massa saker på plattan (vad vi hade gjort? OBS! hon sa inget).

Tänkte, jag gjorde ju säkerhetskontrollen = avklarad, backa in bakom 2 bilar = avklarat + när vi kom tillbaka till skolan så parkerade jag ”perfekt” (”du parkera perfekt när du backa, lika här”). Sen kryssa hon i massa annat på plattan (hon sa att det var allt vi hade gjort).

Ibland har jag läst att man inte behöver göra om det som man har gjort, men har även läst att man måste, så hur är det? Måste man göra om allt som man har klarat av, t.ex. måste jag göra om säkerhetskontrollen, måste jag backa in mellan 2 bilar igen?
Nisse I dag 21:27 ! Citera #
Det är ett nytt prov du ska göra. Vad du får göra bestämmer inspektören och du kan få göra om allt.
Det du kan få slippa är säkerhetskontrollen, men du kan få göra den med.
Backa kommer du få göra, det ska alltid ingå, samt ett manövreringsmoment till, exempelvis parkera, vända eller en effektiv bromsning.

Resten beror på vad som händer under provet och var inspektören vill att du ska köra.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 21:27
7
I dag 20:25

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor