Körkortonline > Körkortsforum > Klarade uppkörningen i Järfäll…

Klarade uppkörningen i Järfälla

Trådskapare 2025-10-09 17:39 ! Citera #
Klarade uppkörningen i Järfällla idag på första försöket som privatist. Skriv om ni har några frågor så kan jag svara :)
Gäst 2025-10-09 18:16 ! Citera #
Vilken bil gör de uppkörning i och hur mycket hade du kört som privatist?
Mirre 2025-10-09 22:13 ! Citera #
Vilken rutt tog ni? Vad hade ni för bil och stämmer det de säger om järfälla? Jobbiga instruktörer?
Trådskapare 2025-10-10 13:20 ! Citera #
Hittade infon att dom har dessa bilar på järfälla, tror dom har någon mer men är osäker. Jag fick köra Volvo XC40!

Volvo V60 diesel (automat),
Volvo XC40 laddhybrid bensin (automat),
Volvo XC40 bensin (manuell)

Hade kört 8-10 lektioner i Sthlm sedan resten privat.
Trådskapare 2025-10-10 13:34 ! Citera #
Körde ut från trafikverket > Frihetsvägen där jag fick göra en fickparkering i det området > därefter in mot Jakobsberg Centrum > Viksjöleden > Ut på motorväg och köra av vid Barkarby > In en snabbis i nya Barkarby och några cirkulationsplatser > sedan ut på motorvägen igen och av vid Jakobsberg där jag började åka tillbaka mot Trafikverket.

Hade en man som provförfattaren som va extremt trevlig och fick en att känna sig avslappnad. Fick testa broms + styrservon som säkerhetskontroll innan. Han förklarade även bilen väldigt bra då jag aldrig kört en XC40 innan. :) Försök bara att slappna av, det är inte så hemskt som man tror. Kör en del i områdena också så kommer det nog gå bra!

Hört att en kvinna vid Mo*ica inte ska va så ”professionell” där från flera bekanta som haft henne, men vissa av dom har även blivit godkända på första försöket, handlar mer om att hennes beteende inte är så lugnande och att hon kan uppfattas som dryg vilket gör en mer nervös. Detta är dock bara sånt jag hört och inte upplevt själv.
Mattan 2025-10-12 19:47 ! Citera #
Kan definitivt konfirmera dedär om Mo*ica. Trodde jag var den enda. De som klarade på första försöket med henne är riktiga hjältar!
Anonym 2025-10-13 23:11 ! Citera #
Hej

Kan också bekräfta om Mo*ica… det skadar inte att vara trevlig och ge ett leende.. just saying. Det gör så mycket när instruktörer är trevliga, professionella och får en känna sig trygg.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest