Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning Järfälla

Uppkörning Järfälla

Maja 2025-09-29 20:35 ! Citera #
Hej! :)
Jag har uppkörning nu i veckan på Trafikverket i Järfälla. Är rätt nervös då många skriver att de medvetet kuggar folk och jag kör upp som privatist.

Har någon kört upp här nyligen och kan dela med sig av en rutt? Har sett något inlägg tidigare men hade verkligen uppskattat flera så jag kan testköra.

Tack!
Adam 2025-09-30 13:20 ! Citera #
Skulle inte rekommendera att köra där :( , körde upp som privatist och klara andra försöket men blev kuggad på första för ett ingripande som va helt onödigt även hela körskolan jag visade och prata om det med tyckte det.

Första gången va det en yngre kvinna som ingrep med att säga att jag åkte ut från rondellen och la mig i fel fil(höger), hade extremt gott om tid att byta till den vänstra filen vilket jag tänkte göra. Helt orimligt enligt mig då jag hade extremt bra marginal att byta till vänster fil och va helt ensam på vägen men han knappt köra ut från rondellen innan hon sa att jag la mig fel.

Det är den vid Jakobsbergs centrum där högerfil bara går till höger och jag skulle fortsätta rakt fram. Hon pratade även under hela uppkörningen även fast jag sa att jag ville fokusera innan vi började.

Fick köra Järfällla > höger vid macken, sedan vänster. Sen in i bostadsområdet och runt om i Jakan, sedan motorväg till Barkarby, ut där och fickparkera, sedan tillbaka till trafikverket.
Lizen 2025-09-30 15:01 ! Citera #
Klarade på första försöket i Järfälla, hade en Peter och han var bra !
Gäst 2025-09-30 15:05 ! Citera #
Skulle säga att det spelar ingen roll vilken rutt du kör. Mycket handlar om att vara medveten om att det är MYCKET olika saker som händer i området där. Mycket arbeten på vägarna, rondeller efter rondeller osv.

Ta det lugnt bara, kanske inte köra max hastighet inne i centrum eller runt Trafikverket då det är mycket som sker där.
Maja 2025-10-01 20:20 ! Citera #
Vilken säkerhetskontroll fick ni utföra?
Gäst 2025-10-02 13:52 ! Citera #
Vindrutetorkare fram och bak, samt testa spolarvätskan i samma veva.
Maja 2025-10-02 21:11 ! Citera #
:) Jag klarade uppkörningen idag!!
Gäst 2025-10-03 07:33 ! Citera #
Grattis!! Jag kör upp pp måndag u järfälla, nervös!!
Anna 2025-10-03 09:03 ! Citera #
Har någon tagit körprovet i Växjö? Alla tips skulle vara tacksamma.
B 2025-10-08 21:37 ! Citera #
Tog mitt körkort där idag på första försöktet! :)

Bara skriva om du undrar något!

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov