Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning Farsta

Uppkörning Farsta

Gäst 2025-09-26 11:54 ! Citera #
Ska ha min uppkörning på måndag i Farsta 07:20? Undrar om det är en bra tid och vilken rutt man brukar köra vid denna tid, och om det generellt sett finns några kuggningsställen man bör ha koll på. Skulle uppskatta all hjälp.
Gäst 2025-09-28 15:19 ! Citera #
Not a bad time. Roads are usually free just take care of the trucks on motsrway. Otherwise it’s pretty calm. I gave my test there recently. Failed though.
You need to very careful and a safe driver. Good luck and share your result
Gäst 2025-09-28 16:02 ! Citera #
What route did you drive in Farsta? Please give me all your tips
Mia 2025-09-28 23:57 ! Citera #
Jag körde från trafikverket tog vänster och sen höger in i rondellen och tog motorvägen motorvägen Stockholm (70 väg) och därefter fick jag köra mot gamla enskede och göra backa runt hörn och sen återvända motorvägen motorvägen Nynäshamn och tog avfarten motorvägen ågesta/ larsboda tillbaka till trafikverket. (Den vägen innehåller många körfältsbyten, stopp-skylt och cykelbana var försiktig och kontrollera cyklar vid sväng).
Gäst 2025-09-29 06:16 ! Citera #
Var det samma tid?
Gäst 2025-09-29 08:53 ! Citera #
Kuggade idag igen vilket blir min fjärde gång som jag blir underkänd. Alla gånger har jag kört i Farsta med en automatbil, men når jag inte ens klarar av att köra automat så är det rena skämtet. Har också min teori som börjar gå ut snart och vet liksom inte vad jag ska göra. Kan liksom köra bil helt felfritt men när det kommer till körprovet så blir det massa misstag som jag vanligtvis inte gör. Vad ska jag göra, börjar tappa hoppet snart? Vill bara ha det där körkortet helst igår.
M 2025-09-29 09:00 ! Citera #
Du är inte ensam om att kugga jag har också kuggat tre gånger i Farsta… på grund av små misstag där min stress har påverkat mig väldigt mkt. Jag tror att man måste lugna ner sig mer och försöka vara lugn även om det är svårt. Det finns många som försökt fler än 4 gånger. Det är bara att fortsätta kämpa och inte ge upp nu när du är nära målet!
Mia 2025-09-29 09:55 ! Citera #
Jag körde upp lördag klockan 9. Har du testat och köra med trafikskolan bil? Jag kände att jag visste vart allt låg och var mer bekväm med deras bil. Trafikverkets bil kändes för hög för mig och jag kände inte mig bekväm alls. Och jag tror att du stressar i onödan, var mer lugn och tänk nu ska jag visa vad jag kan. Och försök tänk bort alla tankar och fokusera hela tiden på körningen.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest