Tvåfilig cirkulationsplats.
Www.youtube.com/watch?v=RawRoVCn9xc
Se 3:16. Om det i vänster körfält finns en pil som pekar rakt framåt och till vänster. Alltså ska man välja det vänstra körfältet för att ta sig fram i en tvåfilig cirkulationsplats här. Jag ska blinka till häger vid första avfarten, men ska jag också byta till höger körfält vid första avfarten? För att ta mig rakt fram. Eller kör jag bara rakt fram och håller mig till innerfilen och bara blinkar till häger vid första avfarten innan jag fortsätter fram.
Here, to exit straight or left, you have to enter from Left side lane. And change lane to your one just at ONE exit before( first mirrors, blond-spot, indicate Right).
So if you want to go straight, enter from Left lane, then at first exit to right side change to Right lane, and leave straight. Same for left exit lane, but you change lane to Right side at second exit(straight one).
Thank you! I thought so also but just wanted to make sure. And it makes sense because I’m not blocking the car on the right lane either.
Alltså här är ditt största hot inte de som ligger till höger om dig redan i CP - eftersom de har sin egen dedikerad högersväng redan som du ser.
Här är ditt största hot de som kan vara idioter och vill in i CP från högra infarten.
Därför ska du blockera dessa idioter innan de får sin chans helt enkelt för annars ger du bara de en rättighet senare.
Du ska ha ”första tjing” på yttre körfältet innan dem. Krockar de med dig sen så är det deras fel, inte ditt.
Körning i allmänheten handlar om att blockera för idioter som tar risker. Blir det krock så har du ryggen fri.
Så med andra ord: innan refugen kommer ska sin bil redan vara på yttre körfältet så inga pucko ska ta sin risk.
Förlåt jag låter så arg men det finns faktiskt folk som inte respekterar innefältet-bilister när de ska in i en CP.
Jag förstår helt, det känns som vissa ska åka ut precis framför dig när man är i cirkulationen så man ska ”stänga” vägen för dem. Helt rätt.
Yes, in case you give exams in center like visby or so, there you have to be very aggressive to block right side traffic from entering. off course, mirrors-blind spot check-indicate right at first, then go all the way to block the traffic from entering-telling them you are not welcome untill i go ahead.
Senaste foruminläggen
Rubrik