Hejsan!
Har tyvärr kuggat uppkörning nyligen. Jag körde för långsamt på motorvägen, försökte hålla avstånd till framförvarande i och med regnigt underlag men litar på inspektörens bedömning att det inte var lämpligt ur trafiksäkerhetssynpunkt.
Men jag har en fråga om provresultatet där det står det att min körning visar brister i:
”Motorväg/motortrafikled” - det kan jag helt köpa med hänvisning till ovannämnda situation.
Men sedan står det ”Körfält”. Det här är väl en mycket bred kategori, man kör väl alltid i ett körfält teoretiskt sett? Tänkte först om det kan åsyfta hur jag placerar mig i det fält jag kör i, men det kommenterade inte inspektören och jag brukar placera mig enligt regler inför svängar osv. Och filbyte verkar det inte heller syfta på eftersom ”Körfältsbyte” är en annan kategori som enligt provresultatet inte visade brister.
Självfallet körde jag ju i körfält när jag gjorde bort mig, men det är väl helt uppenbart... Jag tror inte att inspektören nämnde ordet körfält en enda gång när han tog upp mina misstag, sedan kanske jag gör något fel i körfält som han inte hann nämna muntligt. Därav frågan, vad exakt menas med att min körning visade brister i ”Körfält”?