Start > Körkortsforum > Godkänd

Godkänd

Anders 2015-11-02 16:07 ! Citera #
Gäst 2015-11-02
Vad fick du på dina prov på tid här inne första gången?

Att du nöter samma frågor här inne flera gånger är ju bara ytinlärning.

Varför trodde du att du skulle klara provet bara genom att nöta frågor? Tror du att du klarar nationella provet i skolan genom att nöta gamla nationella prov och strunta i lektionerna och skolböckerna?
Fick väl runt 45-50.

Det kan vissa tycka, men det tyckte inte jag. Fick jag fel på frågor gällande t.ex. vikter fick jag rätt svar förklarat för mig genom att gå in och läsa om olika regler kring detta och så vidare. Det var trafikregler som jag fick flest fel på, många kluriga situationer.

Hur som helst så var meningen med mitt inlägg att hindra folk från att göra samma misstag som jag gjorde, för det suger att misslyckas med teorin. Så gör inte en Anders, plocka upp boken!
Micke 2015-11-05 19:25 ! Citera #
Jag vet av erfarenhet att jag har en långsam inlärningsprocess. Har testat alla frågor på körkortonline tills jag nästan kan alla utantill och deras förklaringar. Läste hela boken en gång, läste 20 typ sidor varje dag noggrant samt repeterade. Idag gjorde jag provet och jag blev faktiskt förvånad av hur mycket jag faktiskt kom ihåg från boken. Rätt som det är så avslutar jag provet och får mitt resultat, GODKÄND. Detta var mitt fjärde försök och jag klarade det.

Till alla er som fortfarande kämpar, GE INTE UPP. Jag är också rätt så trött på denna kampen, men jag klara provet till slut och ska nästa vecka på måndag göra uppkörningen. Jag klara det nästan förra gången, nu ska jag minsann sätta det. :lol:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov