Start > Körkortsforum > Klara inte

Klara inte

torp 2010-10-20 19:20 ! Citera #
Fick inte godkänd, han skrev i sin jävla ruta ”Använd körteknik som medför mindre bränsleförbrukning” Ja tyckte själv ha körde bra och på körskolan säger dom samma sak.

Tips olika sätt att bromsa fordonet?. Ja säger såhär ska du stanna för korsning, så kör jag gärna sakta fram och släpper gasen. När jag väl kommer 2 meter från korsningen växlar jag ner. till 1-2 :1an om jag måste stanna. Det klaga han också på!

Hur gör ni?

Bara för att du kugga mej ska jag fortsätta köra traktorn på jobbet som drar 2 L i stan och pungar ut över 700g/km

Tvungen hur fan ska jag annars ta mej fram? cykla med skyffel och sopborste!

Du pratar om eco och miljö! Känn på min traktor i analhålet!

Ärligt talat så har uppkörningen i sverige blivit ett jävla helvete. Alltid lika jävla petigt !
abbe 2010-10-20 21:19 ! Citera #
Släpp gasen i tid, börja bromsa, samtidigt växlar du ner till typ 2an tills du stannar sen lägger du in 1an.
Gäst 2010-10-21 01:39 ! Citera #
Haha ja uppkörningen i sverige e jävligt löjligt petig.. ja menar ska manköra helt perfekt hela tiden de går inte... verkligen skönt nu när man klarat de för att de var
en kille som själv sa att ingen kör perfekt utan att alla gör fel man ska bara göra sitt bästa... o vissa uppkörningsinspektörer fattar inte de...
Gäst 2010-10-21 07:46 ! Citera #
abbe
släpp gasen i tid, börja bromsa, samtidigt växlar du ner till typ 2an tills du stannar sen lägger du in 1an.

Om jag behöver stanna tex vid en stoppplikt har jag i 1:an, men nu gällde det korsningar jag rullar fram och oftast behöver jag inte stanna.
Försöker undvika 1:an ganska mycket.

Gjorde precis så. Släpper gasen rullar sakta fram bromsar i tid och växlar ner.

Skriv gärna hur ni brukar göra när ni kommer fram i en korsning eller i rondell. :lol:
Gäst 2010-10-21 09:28 ! Citera #
Observera att ja brukar göra motorbroms.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest