Uppkörning i falun
Så jag kommer att köra upp i Falun och min fråga är då: vad borde jag se mig upp för? Jag har inte kört där förut så vad borde jag förvänta mig?
Jag har haft ren otur sista försöket jag hade i Järfälla där inspektören var väldigt falsk och straight up ljög på protokollet (låter orimligt med det är verkligen det jag upplevde). Så jag är lite rädd av att Falun kommer vara lika hemsk.
Några tips?
Jag gjorde både teoriprov och uppkörning där, klarade bägge på första försöket.
Inget speciellt direkt, håll koll på skyltar, vägmarkeringar och trafiksignaler, men är inget exklusivt för just Falun, tyckte jag.
Mini körde du manuell eller automat ? Undrar vad de har för bil om man ska köra manuellt
Jag körde manuell men med trafikskolans bil.
Haha jag önskar dig lycka
Här är min klagåmål efter shitshow som kallas ’uppkörning i Falun’
synpunkter och klagomål angående mitt körprov för behörighet B som genomfördes [30.12.2025 11.30].
1. Angående fordonet (VW Golf) som användes vid körprovet
1.1. Bilen kunde inte hålla den maximalt tillåtna hastigheten i gångfartsområde (7 km/h) ens med fullt släppt gas på ettan.
1.2. Bilens start-stop-system fungerar oförutsägbart och kräver lång anpassningstid.
2. Angående förarprövaren
2.1. Förarprövaren trampade på bromsen mitt i en rondell utan någon uppenbar anledning, vilket ledde till att motorn stannade.
2.2. Efter provet meddelade förarprövaren att han skulle kontakta trafikskolan och att jag, efter flera ytterligare lektioner där, kunde bli godkänd – som om det förekommer provision eller andra förmåner från skolan.
Jag upplever att dessa omständigheter påverkat provets rättvisa och objektivitet negativt. Jag ber er utreda ärendet och återkomma med besked.
Senaste foruminläggen
Rubrik