Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning i Upplands Väsby

Uppkörning i Upplands Väsby

Cujjz I går 10:13 ! Citera #
Hej!

Jag har uppkörning i Upplands Väsby nästa vecka och är så otroligt stressad.

Jag har kört väldigt (väldigt) mycket privat, och tagit två körlektioner nyligen för att dubbelkolla om vi gjort något fel privat eller missat något. Jag har tittat på timtals av videos online. Jag klarade teoriprovet på första försöket (62/65 poäng). Jag kan alla skyltarna. Jag har övningskört i Upplands Väsby och dessutom gått på gymnasiet där tidigare (Är 30 nu) så jag känner området rätt bra.

Men när jag läser om vad folk säger online så känns det som att kraven för att lyckas på körprovet är skyhöga. Jag ska gå dit och göra mitt bästa - Men har någon kört upp i Väsby nyligen och kan ge mig något sista tips eller råd?
Pa I går 17:17 ! Citera #
Jag klarade uppkörningen på första försöket där idag! Skulle säga att mina förutsättningar var mycket lika dina. Jag bor i närområdet och har kört massa timmar i Upplands Väsby och närliggande områden (Rotebro, Rosersberg osv.). Fick även 62/65 på teorin.

Jag tror att många väljer att dela med sig av upplevelser med stränga och hårda förarprövare men det ska man inte skrämmas av. Vägen jag fick köra skulle jag faktiskt bedöma som väldigt enkel framförallt om man kört där innan(ska försöka länka). Det enda oväntade var en korsning med trasiga trafiksignaler som skrämde upp mig lite. Jag kan själv medge att jag trots det missade helt en 30 skylt på väg in till Bredden och körde på 40+ km/h innan hon fick påminna mig. Absolut att jag hade extremt tur med en inspektör som var väldigt förlåtande men jag tycker det är viktigt att se spektrat av hårda kontra snälla inspektörer för vilken typ du får går inte att kontrollera. Så länge du kör som du brukar göra ska det inte vara några problem.

Om jag har ett tips att ge är det definitivt att fokusera på körningen och inget annat. Hitta alla sätt att försöka släppa nervositeten. För mig blev det tyvärr först efter min 30 tabbe vilket var typ det första som hände under provet. Du vet att du kan köra, det finns inget annat att ha i tankarna. Varje fel du gör är det bara att släppa på direkten för du har ingen aning hur det väger in i förarprövarens bedömning. Gör ditt bästa från start till slut så kommer det gå susen! Lycka till!!!

Vägen: https://maps.app.goo.gl/LMvKpisKjZzNF5fs8?g_st=ic

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 15:54

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo