Start > Körkortsforum > Hjälp mig!! teorin rycker snar…

Hjälp mig!! teorin rycker snart! :(

Gäst 2010-10-16 12:57 ! Citera #
Jag har köpt masssoooor av körlektioner med lånade pengar, jag har inget jobb och varje gång jag går till körskolan så får jag ångest.
det leder till att jag tänker mkt på mina skulder och andra saker när jag e ute o kör. jag har mkt svåra koncentrationsproblem. alla mina syskon och kompisar har körkort och de började efter mig!!

så har ni nån tips på hur jag kan koncentrera mig? min lärare säger att jag kopplar ur hjärnan helt när jag kör :( det e sant jag blir hjärndöd.
kan inte planera elr nåt. har kuggat på två uppkörningar och har en tredje på g, klarar jag inte den då rycker teori provet :(
Pra 2010-10-18 00:12 ! Citera #
Låter som du tänker för mycket, slappna av lite o ta körkortet först sen kan du tänka på hur du ska göra med lånet - Om du försöker lägga 100%av ditt tänkande o lika mycket på lånet så krashar din hjärna, verkar som det faktiskt till o med redan gjort. Så åter igen slappna av o ta en sak i taget, om du överbelastar dig själv så får du precis en tvärtom effekt dvs allt går åt helvete istället just pga av panik, ångets, osv osv.

jag tror att anledningen till att dina lektioner inte varit effekiva e att du tänker på allt annat förutom körningen o inlärningen så till slut blir det inte plats för nåt annat vilket i sin tur leder till körlektion bortkastat. Så ta en dag i taget and gett a grip of yourself damnit!!
Gäst 2010-10-19 18:23 ! Citera #
Du kanske inte gillar mitt tips, men jag skulle råda dig att avboka nästa uppkörning, ta en paus och försöka ”finna” glädjen med körningen igen. Jag har själv suttit i din sits.. Klarade teorin, klantade bort uppkörningen totalt - kom hem bokade ny tid till nästa månad. När jag inte klarade den heller fick jag lite panik. Hade gått i över en månad och inte haft något annat i huvudet än hur jag totalt kastade bort chansen till körkortet, kände mig som en zombie. Tredje gången gillt gällde inte heller, även fast jag kände mig sååå säker :?
Nu när jag klarat uppkörningen och tittar tillbaka så förstår jag vad jag gjorde fel.
Vet inte om samma sak gäller för dig men det låter som du behöver släppa tankarna på körkortet fullständigt i bara en månad eller så.. Tänk scenariot att du missar nästa uppkörning också? Just nu verkar det som du har brist på ekonomin snarare än brist på tid, så låt det som du lärt dig nu sjunka in, och gå igenom olika trafiksituationer i huvudet så kan det vara minst lika bra som en körlektion ;)
Annars kan jag bara önska dig lycka till! Förr eller senare kommer du att lyckas..

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest