Start > Körkortsforum > Frågor....HJÄLP!!!!

Frågor....HJÄLP!!!!

Ingella 2010-10-13 17:37 ! Citera #
Vad ska man tänka på när man pluggar? Hur ska man plugga? Jag läser boken och jag svarar på frågorna här men endå hamnar jag på 30-40 poäng varje gång :( Jag känner mig dum i huvet :( Är dessa frågor lika svåra som det riktiga provet? Jag är jätte nervös och stressad att jag inte kommer klara det.

HJÄLP!!!!
Aranbee 2010-10-27 14:16 ! Citera #
Det bästa tror jag är att man försöker plugga utifrån dom tekniker man provat tidigare. När du skulle plugga till ett prov i skolan, hur gjorde du då? Det finns ju många olika tekniker och vi är alla olika. Du kanske lär in bäst genom att gå på en föreläsning, då kanske du ska köpa teorilektioner på en körskola :) Det står även tips i körkortsboken om jag inte minns fel. Det viktiga är ändå att inte försöka stressa sig till en ytinlärning, utan att du faktiskt djupinlär dig och tillämpar teorin i praktiken. Det tycker jag fungerar bäst. Jag läser boken, och sedan när jag och min mamma är ute och kör får hon mig att prata och berätta vad jag gör i trafiken och varför. Då får jag höra det högt istället för att bara läsa det. Fast det känns som att mycket inte fastnar ändå, just för att jag bokade det här teoriprovet om en vecka, och nu får jag också panik att jag inte ska klara det och då kan jag ju verkligen inte plugga för allting bara försvinner känns det som.. tror att det viktigaste är att försöka slappna av och tänka att om man kuggar, så gör man det av en anledning och det är egentligen bäst så. Sen är det väl bara att ge sig på’t igen :) Lycka till!!
Pra 2010-10-28 23:01 ! Citera #
Det e precis här ni bägge två gör fel. Ni jagar upp er själva för mycket o tänker ”tänk om hit o tänk om dit” kuggar ni så kuggar ni, bara beställa ny tid o göra om det. Som min chef säger ”gör om gör rätt” Min tips till er e att ni läser boken ett par gånger o STRÄVA EFTER DJUPINLÄRLING. Det innebär att ni ska lära er varför man inte får göra si o så o inte bara ”ok så får man inte göra inte mer med det” Många jag vet kuggade på teorin just pga att de va så nervösa så de läste frågan fel tänk på att bara små ord som FÅR eller får INTE kan ändra frågan/svaret helt o hållet. så läs frågan läs svaren o läs sen frågan igen, det e mycket möjligt att ni läst frågan eller svaren fel.

Annars lycka till med proven o ärligt talat gett a grip of yourself! det inte som att jorden går under om ni kuggar.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov