Start > Körkortsforum > Körlärare?

Körlärare?

Maalja 2010-10-13 16:42 ! Citera #
Hej
Är det någon som har råkat ut för en körlärare som har varit lite väl stressig och påskyndat det hela lite:O?
Jag har nämligen varit med om att min körlärare ville att jag skulle snabba på lite när jag skulle starta i en backe:O jag menar är man grön på området så är det inte så att jag sitter och medvetet segar ner det hela :O det är ju så att jag inte kan :P
Någon annan som haft en mardrömslärare :P?
Johanlu 2010-11-05 16:34 ! Citera #
Har haft en mardrömslärare. Fick misslyckande 4 gånger, bad om att få byta och klarade körkortet direkt.
Fenomena 2010-12-02 20:49 ! Citera #
Jag skulle gärna vilja påstå att jag tror att trafikäraren hade en tanke bakom det du då tyvärr upplevde som stress.

Inom branschen pratar man om att det finns två typer av förare som är farliga i trafiken, dels är det den impulsiva som inte tänker innan han (oftast) gör. Sedan har vi ”tvekaren” den som tvekar och ibland ångrar sig innan hon (oftast) gör något.

Det din trafiklärare ville ha ut av detta var säkert att få igång din körning mer åt ”gör nu” hållet än ”kanske” hållet, om du förstår vad jag menar. Det är tråkigt att du upplevde detta som stress. Själva meningen med ”gör nu” är ju att öka ditt självförtroende till att du ska våga hantera bilen efter den förmåga läraren tror du har.

Prata med din lärare om detta. Alla är vi olika och han/hon kan säkert hitta en bättre metod som passar er båda!

Lycka Till!!!
Johan M 2011-01-01 19:51 ! Citera #
Jag hade en riktig idiot till lärare. Han svor flera gånger när man gjorde fel. Tror han fick sparken senare för jag lämnade honom efter 3 lektioner ;)
Gäst 2011-01-04 02:39 ! Citera #
Johanlu
Har haft en mardrömslärare. Fick misslyckande 4 gånger, bad om att få byta och klarade körkortet direkt.


låter mer som en inspektör vid en uppkörning :D
Frida S 2011-01-04 09:34 ! Citera #
Min lärare var också hemsk. Han klagade på att jag slösade tid, kan ha lite med att göra att han ville att jag skulle tänka ”mindre” och lita mer på mina kunskaper inom körningen.. Det värsta var inte stressandet dock, han låtsades då och då att jag körde på människor. En gång smällde han näven i bildörren på sin sida och sa (skrek): Pang, där dödade du en cyklist.

Detta var väl min 3e lektion och jag blev livrädd. Givetvis hade jag inte dödat en cyklist men han ansåg att jag inte hade kollat tillräckligt i en av speglarna.
Lisa M 2011-01-04 13:24 ! Citera #
I början av min utbildning fick jag en lärare som jag inte riktigt var nöjd med. Vi kom ingenstans och det kändes inte bra så därför bytte jag lärare. Det känns som att jag har gjort rätt val av lärare nu och vi kommer riktigt bra överens. Får hoppas på det bästa nu när uppkörningen närmar sig! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor