Körkortonline > Körkortsforum > Kuggade uppkörning (Södertälje…

Kuggade uppkörning (Södertälje)

Slaktad I dag 12:11 ! Citera #
Jag blev så grovt slaktad under min uppkörning 🥲 han hänvisade till min manövrering trots att jag sen länge blivit godkänd av trafikskolan gällande just det.

Jag ska inte ljuga, jag var förmodligen inte redo med tanke på hur det gick 🤣 men han gjorde det inte lätt för mig.

Började med att vi körde mot ett industriområde (aldrig kört där med trafikskolan) så blev nervös(are). När vi kom dit sa han bara att jag fortsätter tills vidare instruktion.

Jag blir totalt förvirrad då det ej finns några vägmarkeringar, skyltar. INGET som kan hjälpa mig med vart jag egentligen ska köra. Stressen blir värre. Höger, vänster, vart fan ska jag?!

Jag fortsätter försiktigt tills han säger säger att vi ska ut, kör mot vänster. Vid det här laget har jag svängt och gissat mig för. Han tar mig till en T korsning. Där går det åt helvete.

Han ber mig köra fram, över ett övergångsställe. Där ska jag stanna och backa runt hörn, måste alltså backa över övergångsställe. Stressen dödar mig här för jag oroar mig över att stå i vägen för fotgängare. Koncentrerar mig så jag inte missar någon fotgängare.
Det är SÅ mycket trafik att jag blir extremt osäker. Hade det varit upp till mig så hade jag absolut inte backat här, jag hade fortsatt och vänt någonstans istället. Men kände mig tvungen att backa. Här hade jag behövt mer erfarenhet, jag vet. Bilen tjuter eftersom en massa bilar kör hela tiden i korsningen. Jag får sån stress och hamnar över trottoarkanten. Där och då kände jag att det e kört haha. Jag ville bara därifrån. Jag har lärt mig att stanna om det kommer trafik men vart fan ska jag stanna?? Mitt på övergångsstället? Framför den men fortfarande i vägen?? (Ja jag ska be min handledare gå igenom den här situationen med mig sen )

Sedan tog han mig in på någon smal väg och bad mig vända på lämplig plats. Jag i min blackout försökte vända och vände i en väldigt tight plats. Det gick men fanns säkert bättre sätt.

Resten gick väl bättre men det var så konstig stämning i bilen. Försökte småprata lite men han var lite svår. Absolut inte otrevlig men han sa ex ”jag svarar på det sen” när jag ställde någon fråga. Jag slappnar av bättre om jag småpratar men

Juste vi körde i något villaområde efter det. Jag körde ca 15km men han totalbromdadr och sa att jag måste sakta ner. 🥲 min hjärna var sönder efter all stress innan.

Rondeller osv gick bra även om jag var lite extra försiktig. Blev ingen katastrof då. Såg till att titta ordentligt osv hela tiden.

Kan säga att jag inte ens grät när han gav mig beskedet. Visste redan att jag kuggat. Men besvikelsen var där ändå och kände till o med att körkort kanske inte är för mig.

Idag mår jag bättre och ska planera att köra igen. Finns inga tider förrän efter teorin gått ut så det är extra surt. Men får inte ge upp nu. 🥲 tur att min handledare är så bra och stöttade mig efteråt.
Gäst I dag 15:49 ! Citera #
Kör du enbart med handledare eller även trafikskola? rätt vanligt att man får blackout om man inte riktigt är redo. skulle rekommendera att öva på uppkörnings kontroller med trafikskola så du lär dig detaljer och framför allt köra självständigt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 14:28
2
I går 13:25

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest