Jag började för 9 veckor sedan så har kört ca 5 lektioner i veckan. Jag har alltid varit tydlig med mitt mål; uppkörning i mitten av juli.
Jag kör även privat med en handledare.
Jag själv tycker att samhället jag bor i och där min körskola ligger är för litet att köra i. Jag hittar överallt och ingenting är en utmaning. Det är samma rondeller och trafikljus hela tiden. jag måste komma härifrån på mina lektioner för att vänja mig vid trafiken som kommer vara på min uppkörning (i Sthlm).
Men min lärare verkar inte tycka att jag är redo att lämna vårt samhälle. Efter 45 lektioner har jag ännu inte åkt på motorvägen med henne. Jag känner inte att hon har något förtroende för mig och hur jag kör bil, vilket leder till sämre och sämre självförtroende hos mig. Förra veckan köpte 30 lektioner till som hon rekommenderade.
Då började min familj och handledare ifrågasätta om jag verkligen behöver så många lektioner… så jag bokade in mig på två andra skolor i början av veckan för att få en andra åsikt och nivåtest. De båda skolorna tyckte jag kör bra men rekommenderade ca 5-10 lektioner för att köra mer trafikerad väg. Jag kände mig modigare och tvekade allt mindre med dessa lärare. Min första lärare har liksom inte hjälpt mig att ”ta plats”.
Som person är jag försiktig och tillbakadragen, och båda de nya lärarna sa att jag behöver vara mer bestämd och tydlig med vad jag ska göra. De stärkte mitt självförtroende mer på bara 2 lektioner vardera än min första skola gjort på 45 lektioner
Har någon mer haft svårt att bygga upp självförtroendet såhär? Hur gör ni? Även när jag veeet att jag kör på huvudled och ser en bil från höger så tvekar jag för att fortsätta förbi om bilen kommer in med lite hög fart.. förlåt för långt meddelande men jag känner mig så besviken, arg, ledsen och dålig om vartannat så jag behövde skriva av mig ..