Körkortonline > Körkortsforum > Misslyckades för fjärde gången…

Misslyckades för fjärde gången, dags att ge upp??

Gäst I går 22:07 ! Citera #
Som många sagt, ge inte upp!
Hur du kör på uppkörningen speglar sällan hur du kör annars. Det sällan man kör med en sån nervositet som man gör med uppkörningen och tyvärr kan det ställa till det. Det betyder inte att du är dålig.

Jag tog körkortet på tredje uppkörningen, men jag trodde helt ärligt att jag hade kuggat. Jag fick samma inspektör som kuggade mig första gången. Jag kan säga att jag körde betydligt bättre första gången när han kuggade mig än när han faktiskt godkände mig. Blev otroligt förvånad att han faktiskt godkände mig.

Min lärare följde med mig vid tredje uppkörningen och han blev förvånad att jag klarade mig. Men han kunde se en stor skillnad på hur jag kör på lektionerna i jämförelse med när jag körde under uppkörningen (körde mycket bättre under lektionerna). Jag gjorde extremt dumma misstag som jag annars ALDRIG gör. Tänkt dig att jag la i handbromsen innan jag stod helt stilla så det lät som en ordentlig smäll i bilen Jag skulle bakade runt ett hörn och där var det en bil som stod, jag var väldigt nära bilen bakom och såg hur inspektörens fot närmade sig bromsen så jag tryckte den direkt innan honom så han inte skulle ingripa.

Jag tror det sällan man får köra under sån press som under en uppkörningen. Det sitter en person bredvid som liksom dömer en.
Man gör misstag pga det. Men man ska inte ge upp. Det finns dom som kommit upp i två siffriga antal försök innan dom klarade sig. När du väll har klarat dig kommer du se tillbaka på allting som ett lite roligt minne.

Njut även av resan. Jag insåg i efterhand hur tomt det blev efter jag klarade uppkörningen och att det var resan som faktiskt betydde nåt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
2025-06-06 21:42
2
2025-06-05 20:46

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor