Körkortonline > Körkortsforum > Klara uppkörning i Sala

Klara uppkörning i Sala

Gäst123 I går 19:09 ! Citera #
Fick körkortet i Sala äntligen efter 3st underkända uppkörningar i Upplands Väsby pga små fel. Hade aldrig varit i Sala innan men körde runt 2-3 gånger innan provet och det gick ganska bra. Mycket högerregel, 30-vägar och mycket landsväg. Finns gångfartsområde men under min uppkörning var det nästan ingen stadstrafik. Inspektören var en trevlig man och rutten var (om jag minns rätt):

Höger efter trafikverket på Långgatan, sen höger in till riksväg 72. Senare på rondellen vänster mot Västerås på riksväg 56. Minns inte hastigheten men jag tror det var 70 sen 100. Efter ett tag, höger in till grusväg mot Norrkivsta, där jag vände tillbaka genom en U-sväng och sen tillbaka in höger på riksväg 56 mot Västerås igen. Senare på rondellen första avfarten mot Västerås och Mora. Där minns jag iallafall att det blev 100-väg. Efter ett tag svängde vi in mot Rastplats Evelund och sedan höger mot Sala (Västeråsleden). Snart efter var det första höger in i en grusväg där jag behövde vända genom att backa runt hörn. Därefter höger mot Sala tillbaka på Västeråsleden. Efter ett tag höger in i Sörskogsleden. Rondellen som kommer upp är det vänster mot Centrum. Efter det kommer det en till rondell och där är det mot Centrum igen. Första rondellen som kommer upp är det vändning tillbaka till tidigare rondell och rakt fram där till Uppsalavägen och sedan Fridhemsgata och sen tillbaka till TV och då parkerade jag rakt in.

Som ni ser det var nästan ingen stadstrafik, ingen parkering, en del spårvagnskorsningar och landsväg. En sak inspektören sa till mig att man borde gasa lite mer när man kommer tillbaka in i landsväg från enskild väg för att inte bli påkörd, det kan jag förstå.

Kan man köra landsväg, kan trafikreglerna, har självförtroende och lite tur, klarar man detta. Ställ jättegärna frågor om ni har! Rekommenderar Sala och önskar lycka till! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 20:10
1
I går 19:09
6
2025-05-22 18:37

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor