Körkortonline > Körkortsforum > Körskoleläraren avbokade min u…

Körskoleläraren avbokade min uppkörning

Gäst 2025-05-22 08:37 ! Citera #
Min körskolelärare avbokade uppkörningen som jag hade bokat genom skolan, en vecka innan provet. Han sa att han inte var 100 % säker på att jag skulle klara det och att han inte ville förstöra sin statistik. Nu, eftersom man måste boka minst en månad i förväg, har jag förlorat min tid och kan inte heller köra upp med en bil jag är van vid.
Är det här normalt?
D 2025-05-22 11:17 ! Citera #
Nej, det är absolut inte ”normalt”. Har säkert hänt andra men det ska inte vara så.
Gäst 2025-05-22 14:31 ! Citera #
Tror 35% av de som kör via körskola misslyckas på första försöket. Det är inte riktigt som att körskolan helt skulle förstöra sin statistik av någon enstaka kuggning.
Gäst 2025-05-23 20:15 ! Citera #
Min trafiklärare gjorde likadant. Dock hade jag en prova-på-uppkörning veckan innan. Det gick otroligt dåligt och han sa att det var alldeles för mycket saker som jag behövde träna på och förbättra (vilket stämde). Så han avbokade provet. Tre månader senare tog jag körkortet.

Det beror på din lärare, jag visste att min trafiklärare bara ville det bästa för mig och han var aldrig ute efter att få mig att köpa massa lektioner eller likande. Därför litade jag på hans omdöme.
Gäst 2025-05-23 22:58 ! Citera #
Ja känner trafikläraren att du inte är klar så lär du inte klara körprovet och en del skolor har fått Transportstyrelsen efter sig, för dom undrar varför deras statistik är så låg, så då gör dom besök på skolan och följer med i utbildningen. Och dom vill inte se att man skickar upp folk som inte är redo på körprov
Gäst 2025-05-25 17:50 ! Citera #
Hmm lite svårt de där. Hade jätte dålig erfarenhet av min körtskola byte av lärare och hela tiden osv, vissa sa jag var totalt redo osv. Sen typ 3 dagar innan provet körde jag med en ny lärare på min sista lektion. Han tyckte inte att jag var helt helt redo. Eller körde bra gjorde jag men uppkörningne handlar så jäkla mkt om alla detaljer. Men den virrade skolan lät mig köra upp ändå vet ej ens om de kommunicerade ordentligt med varandra på skolan:D Slutade att jag fick åka till uppkörningen med ytterligare en ny lärare jag kört med en endaste gång i början av min utbildning. Dessutom med honom kör man med hans privata bil som ja kom ihåg att jag hatade att köra. och klickade inte alls med den läraren.

Bilen jag fick köra var extremt liten och extremt hård broms och gas och saker satt och såg helt annorlunda ut en på lite mer normala bilar. Kuggade på typ alla moment man kan kugga på då jag inte lirade med bilen och fick typ panikångest nästan pga av all press jag kände osv. Sket sen i skolan och bokade privat och det gick hur bra som helst. Så va ej rädd för att boka privat om du känner dig redo trafikskolans bilar är dessutom jävligt lättkörda som man vänjer sig vid snabbt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I går 18:55
21
I går 14:31
5
2025-06-13 13:08

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor