Start > Körkortsforum > Kuggad på halkbanan?

Kuggad på halkbanan?

WILLDO 2010-11-15 14:31 ! Citera #
Så länge man följer instruktioner och inte låter testosteronet ta över (ta det på allvar och lek inte runt efter inbromsningar etc).
Skall tillägga att det är svårt att bli kuggad och du vet hur du framför en bil.

50/50 på att du får automat/manuell växlad bil också. (valet var för mig fritt på gillinge).
Gäst 2011-02-15 22:24 ! Citera #
Jag körde för fort in i en kurva och satte mig en bilbredd in i djup snö och fick dras loss med traktor. Jag blev godkänd eftersom jag visade att jag förstod vad jag gjort fel och sedan tänkte på det under de följande varv jag körde. De som arbetar på banan tyckte det var lite stötande att jag skrattade efter händelsen, medan min körlärare tyckte det var en normal reaktion. Jag hade nog inte skrattat om det skett under andra förhållanden och i synnerhet om det fått en allvarligare följd.

Fick även vi veta att det främst är om man buskör och inte gör som det blir sagt man kuggar.
hajen 2011-03-16 07:55 ! Citera #
Historier och historier, llyssna på ledarna!
Crackaliciious 2011-04-03 01:05 ! Citera #
Precis som Chrissie säger, så är det viktigt att du LÄR dig något av ”halkan”. Visst, du kan gör som hon gjorde och bli kuggad, men det är om du verkligen inte fattat vad du gjort för fel du har gjort.Jag menar, om du verkligen inte förstår hur det kunde bli som så att du hamnade utanför banan utan tror att du körde så som man ska göra, har jag mycket svårt att se att du får godkänt. Om ledaren gör detta, är det som att han tillåter en förare men noll självinsikt ute på vägarna, något som ingen tjänar på.

Halkans mest essentiella del är att du lär dig av de sakerna du gör. Hur du kan förändra det, förbättra det. På ett sät tycker jag det är bra att Chrisse åkte ur banan på det sättet, eftersom hon nu har fått en väldigt mycket mer verklig erfarenhet av hur det är att köra på halt väglag utan att köra på rätt sätt. hon kommer antagligen köra mer försiktigt än medel-föraren på grund av sin erfarenhet, vilket är eftersträvansvärt, enligt mig.
Gäst 2011-04-11 23:15 ! Citera #
Skall köra den snart, bulltofta nån som kört där?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
92
I dag 21:06
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov