Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning i Ljusdal - Tips?

Uppkörning i Ljusdal - Tips?

nervös I dag 10:42 ! Citera #
Hej! Jag hade uppkörning i Eskilstuna nu i helgen. Körningen kändes bra men jag kuggade trots det då inspektören tyckte att jag misslyckades med miljökörning då jag väntade för länge påväg in i de rondeller som fanns. Han tyckte även att jag gjorde mina filbyten påväg ut ur rondellerna för sent.

Vilket fall har jag desperat letat efter nya tider då det känns som att jag enkelt kan förbättra de felen jag gjorde och hittade nu en tid i Ljusdal i övermorgon. Jag må visserligen bo i Stockholm men då jag har landställe 15 min norr om Bollnäs kändes det ändå passande att köra i Ljusdal.

Trots att jag har landställe nära Ljusdal kan jag ej minnas att jag faktiskt har kört där. Planerar att försöka åka dit dagen innan och övningsköra men vill ändå ha tips på vad man ska tänka på just där. Vilken rutt kör man och vilka svåra situationer kan man stöta på? Hur är körningen kontra exempelvis Bollnäs eller Eskilstuna?
Gäst I dag 10:53 ! Citera #
Vad säger att du kommer undvika de misstagen den här gången?

Du kan alltid övningsköra med handledare några timmar till eller ta en lektion på körskolan innan du gör en ny uppkörning.

De felen du beskriver verkar vara sådant som kommer dyka upp oavsett uppkörningsrut. Hade varit annorlunda om man kuggade på motorväg och sedan (ifrågasättbart) valde en provort helt utan motorvägar så man slapp det.
nervös I dag 11:14 ! Citera #
Valde inte Ljusdal för att det skulle vara lättare att undvika dem felen. Känner mig bekväm i min körning och tror att bara vetskapen om vad som gick fel kommer att hjälpa. Undrade mest generellt om det var något särskilt man behövde tänka på i Ljusdal. :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 19:59

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo