Körkortonline > Körkortsforum > HJÄLP Kuggat teorin x antal gg…

HJÄLP Kuggat teorin x antal ggr

Hakkan 2025-04-23 19:42 ! Citera #
Sg 2025-04-23
Tack tack alla!!

Jag känner att jag lär mig mer utav ljudböcker
Så därav kör jag bara det och antecknar samtidigt det viktigaste.

Men det känns samtidigt som att man memorera svararen från ta körtkort appen och därav får man godkänt? Inte för att jag vill memorera men det känns bara så automatiskt.

En inspektör sa till mig att bara fokusera på trafiksäkerhet och trafikregler
Där jag fick 13 på trafiksäkerhet och 24 på trafikregler …
Försök att inte memorera svar, utan titta istället på vad svaren faktiskt säger och betyder.

Jag menar det är enkelt att memorera en fråga och direkt trycka på rätt svar för att du vet att det är rätt svar, men tänk som sagt såhär. VARFÖR är det rätt svar. Om du kan lära dig att tänka varför istället för att det är rätt så kommer ditt tankesätt ändras och du kommer få det lättare när du ställs inför frågor som du inte sätt förut.

När jag tog körkort så pluggade jag här, lyssnade på boken och använde ta körkort.. jag fick 60 på första försöket men jag la en massa timmar då jag normalt inte har lätt för att lära snabbt.

lycka till.
Anna J 2025-04-24 12:54 ! Citera #
Jag håller med om att det är bra att använda minst två appar, och sikta på att få minst 90 % rätt på apparnas test (ca 59 rätt). När du klarat 90 % ett antal gånger på raken i två appar, tror jag att du kommer att klara Trafikverkets prov med.

För att verkligen få all information att fastna, valde jag att skriva ner all viktig/svår teori för hand i ett block, som jag sedan pluggade vidare på. Det tar tid och är kanske inte det roligaste, men det hjälper verkligen att få informationen att fastna i hjärnan på ett helt annat sätt. För mig gjorde det susen och jag klarade teoriprovet. Lycka till!
Dex 2025-04-24 17:54 ! Citera #
Hej! Har också problem med att läsa och förstå samtidigt. Kan tipsa om Youtube, där finns många kanaler såsom Trafiko och fler som berättar väldigt pedagogiskt om olika regler. Sen använde jag appen Körkortsboken och gjorde deras tester.

Gjorde teoriprovet idag och fick 59 poäng med 25min kvar.
Gäst 2025-04-25 23:04 ! Citera #
Man ”lär” sig teorifrågorna till slut.

Två jag känner gjorde frågor tills de kunde få 65/65 i deras teoriapp. Till slut kände de igen allt och hade därmed i princip facit.

En av dessa fick 53 på självaste provet, den andra 60. Båda kunde frågorna, en kunde applicera teorin bättre.

Använder du hela tiden? 40 mot 50 min kan spela stor skillnad.
gäst 2025-04-29 11:39 ! Citera #
Jag använder mest Takörkort appen. Får 54 rätt på deras slutprov. Men som ni säger jag måste väl få upp minst 60 rätt ?
När kan jag boka om mitt nya prov?

Senaste foruminläggen

Rubrik
23
I dag 15:50
36
I dag 00:01
1
2025-05-16 21:09

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok