HJÄLP Kuggat teorin x antal ggr
Sååå arg och irriterad kuggat teorin idag IGEN detta var min 6e gång

ligger alltid på 47

vad ska jag göra???
Jag har ta körkort appen och får alltid rätt på hela slutprovet med 54 rätt…
Trodde allt gick så bra idag… fick ganska lätta frågor idag men tydligen intr
HJÄLP snälla mår så dåligt över detta
Sträva efter att få ca 60 rätt istället på testproven så bör det gå bra.
Det är kanske enklast att klara ett teoriprov om man läser på Körkortsboken så noga man kan, den finns väl ändå att köpa på trafikskolor.
Jo jag har böckerna hemma. Men gillar inte o läsa i de

lär mig mer av ljudtexter på appen
Fick 24 på trafikregler och 13 på trafiksäkerhet
Det kan även vara bra om du har någon brevid dig när du svarar som kan förklara vad du ska tänka på.
Klarade teoriprovet utan problem första försöket, men du måste som personen ovan skrev sikta på runt 60 rätt på teoriproven på ta körkort appen för att ”nästan garantera” att du har kunskapen för att få godkänt på teoriprovet
Gjorde typ 30 övningsprov på ta körkort appen och gick från att få godkänt ibland till att liksom få minst 56-58 poäng på varje prov och det ledde till ett hyffsat enkelt teoriprov med stabila 58 rätt
Jag kämpade som tusan med teoriprovet och skulle kunna skriva en D uppsats i hur otroligt korkad körkortsutbildningen är ur ett pedagogiskt perspektiv.
Att läsa boken rakt igenom är inte på långa vägar tillräckligt. Köp 2-3 appar och varva dessa. Slå upp det du kuggar på i boken och skriv enkla anteckningar.
Var noga med att du faktiskt använder fler än en app så du inte bara sitter och memorerar svar. Du kommer se att formuleringarna på frågorna skiljer sig markant mellan de olika apparna.
Tänk inte att det är hela världen när du kuggar. Boka in en ny tid längre in i framtiden och plugga 30min varje dag fram tills dess.
Kan rekommendera både Trafiko och ta körkort. Samt om du får tag på en äldre utgåva av körkortsboken. Jämförde en utgåva från 2011 med den från 2024 och kan säga att 11van var bra mycket roligare att läsa samt mindre kompakta textstycken att ta sig igenom.
Du klarar det!
Hälsningar en som tog det på 5e försöket.
Brukar det vara något specifikt ämne eller kategori du svarar fel på?
När jag övade på att göra testfrågor brukade jag kolla upp mina fel i teoriboken samt på youtube-kanalen Trafiko. Det vanligaste felet för mig var regler kring släpvagnar, både vikter och hastigheter.
Om man tar en kategori i taget och övar tills man inte gör några fel, blir det mycket lättare att hantera helheten.
Tack tack alla!!
Jag känner att jag lär mig mer utav ljudböcker
Så därav kör jag bara det och antecknar samtidigt det viktigaste.
Men det känns samtidigt som att man memorera svararen från ta körtkort appen och därav får man godkänt? Inte för att jag vill memorera men det känns bara så automatiskt.
En inspektör sa till mig att bara fokusera på trafiksäkerhet och trafikregler
Där jag fick 13 på trafiksäkerhet och 24 på trafikregler …
Senaste foruminläggen
Rubrik