Lycka till!
Jag kuggade 2 prov pga. stress som ledde till tveksamhet och dålig hastighetsreglering. 3:e försöket gick bra, men jag var lika stressad som de tidigare 2 gångerna.

Vad som är viktigast är att kunna hantera sin egna hjärna under stress medan man kör. Tänk inte på hur det känns
innan provet — det betyder ingenting. Jag var gråtfärdig pga. stress innan mitt 3:e försök, men själva körningen gick felfritt.
Jag vet inte hur du reagerar på stress, men utifrån min erfarenhet skulle jag tipsa följande: ta ett steg i taget i trafiken. Situationen kan ändras snabbt, t.ex. i rondellen. Så ta varje hinder som det kommer — ett i taget. Det gäller i princip överallt, t.o.m i korsningar. Om du står vid röda ljuset är det alltid bra att titta runt och planera, annars stressa inte fram.
En annan grej är att säkerheten går förre hastighetsskyltarna. Så se till att sakta in mjukt innan hindret där du kan behöva stanna. Dålig sikt räknas också som ett hinder! Backrön, buskarna vid övergångsställen, sikten bakom bussen osv. är en risk på alla vägar, oavsett om det är 30, 50 eller 70. Tänk på att du alltid är beredd att stanna vid sådana riskställen. Men om sikten är god ska man såklart utnyttja hastigheten.
Om det inte går bra första gången, försök att inte ge upp. Du kommer att klara det!