Godkänd uppkörning Malmö 11/4 08:45
HEJ!!
Iiih är så glad klarade äntligen min uppkörning idag. Detta var min fjärde uppkörning så är så himla glad att jag äntligen klarade det.
Svarar gärna på frågor om uppkörning i Malmö. Har varit med om 3 olika rutter.
Hej!
Berätta gärna om de olika rutterna och vilka tider du kört upp på. Vad var det som du kuggade på?
Hej,
Uppkörning 1: Körde vänster ut från Trafikverket, vänster vid en korsning med skymd sikt pga en bro och väjningsplikt. Höger vid trafikljuset där jag fick följa väg 11 mot Simrishamn. Fick köra motorväg och motortrafikled mot Nordanå/Sunnanå där jag svängde av mot Sunnanå. Fick ta vänster i korsningen efter avfarten och körde bara en kort stund när praktikanten (hade två personer i bilen, en praktikant och en riktig förarprövare) bad mig backa runt hörnet på en korsning med högerregel längre fram. Sen vände jag och fick följa motorväg mot Malmö. OBS!!! När du gör detta är det en rätt kurvig påfart där hastigheten blir 110 direkt. Mitt under pågående acceleration och uppväxling ber praktikanten mig att höja värmen i bilen. Kuggade på att jag försökte vinna tid och låtsas att inte höra vad han bad mig göra. Fick på värmen tillslut och sen skulle jag köra mot Trelleborg (tror jag), efter en tid på motorvägen fick jag välja E65 Malmö O, för att sen svänga av vid Evidensia och följa hamnen. Sen fick jag följa centrum i Rosengårdsrondellen (den stora) och rakt fram i den lilla rosengårdsrondellen (kuggade här för tvekade på att köra när en stor bil skymde min sikt till vänster) och sen körde jag mot Rosengård Centrum, sen höger i rondellen och sen flervägsstopp på väg tbx till Trafikverket. Kuggade på manövrering...
Uppkörning 2: Riktigt pinsamt men jag kuggade PRECIS utanför Trafikverket vid korsningen efter XLutz där det finns en bro som skymmer sikten. Skulle ta höger i korsningen och det kom en bil men tyckte att jag hade hunnit. Inspektören bromsade mig dock för att bilen på huvudleden körde alldeles för snabbt jämfört med hastighetsbegränsningen. Efter det var jag helt förstörd så jag avbröt självmant provet och vägrade köra vidare. SUPERSNÄLL inspektör dock till skillnad från dendär praktikanten på första uppkörningen som var en mycket speciell människa om man säger så... Hon sa att jag förmodligen hade hunnit utföra min sväng men att avståndet inte hade varit så bra.
Uppkörning 3: Höger och sen vänster ut mot Coop. In i ett villaområde vid Riseberga och vända på valfritt sätt i korsningen (backade runt hörnet). Utfartsregel när man kör ut från den gatan. Skulle svänga vänster mot ett trafikljus och sen vänster vid trafikljuset igen och rakt fram rätt länge mot Bara-hållet i massa rondeller och sen vänstersväng på landsväg in på motorväg mot Trelleborg tror jag det var. Sen får jag köra på motorvägen rätt länge innan inspektören ber mig svänga av mot Lockarp. Fick köra vänster i rondellen vid Mcdonalds och Ploq och sen följa Hamnen. Sen bort till Rosengård igen och dess rondeller. Här kuggade jag i lilla rosengårdsrondellen för att det var en sån där nationell trafikvecka och det var fullt med stora polisbilar i rondellen så jag såg ingenting och vågade inte köra iväg. Sen flervägsstopp tbx till trafikverket. Kuggade även på stillastående fordon och oskyddad trafikant då det fanns en lastbil vid Coop som inspektören tyckte att jag körde för nära vid när jag körde om den och på väg tbx till trafikverket körde jag förbi en cykelöverfart och inspektören tyckte inte jag kollade tillräckligt mycket åt vänster. Dock världens snällaste inspektör.
Uppkörning 4: Fick samma inspektör som under uppkörning 3 vilket gjorde mig så glad. Bad honom prata med mig under HELA uppkörningen. Vänster ut från trafikverket. Körde förbi XLutz och tog höger i samma korsning jag kuggade på under uppkörning 2. Sen vänstersväng in i ett industriområde där det är 30 km/h och högerregel. Sen hamnade jag på ngt sätt i segekarusellen där jag skulle följa Kalmar. Sen körde vi mot Burlövsbron (motorväg) och sen svängde vi av mot Åkarp. Sen fick jag köra landsväg och en vänstersväg på landsväg där jag körde in på en mindre gator med villor och fick i uppgift att vända med hjälp av en korsning. Gjorde en trepunktsvändning och sen på väg tbx var det en stoppskylt. Fick infart på landsväg + vänstersväng. Sen körde vi mot Arlöv och Lidl i Arlöv. Sen fick jag köra tbx mot Malmö typ motorväg hela hållet, av mot Toftanäs. Tbx mot trafikverket förbi Ica Maxi toftanäs och rakt fram i alla rondeller. Gjorde ett mindre misstag men inspektören tyckte att det var lugnt och sa direkt ’’Grattis, din körning är godkänd’’. Grät i 10 minuter och tackade honom. Världens snällaste inspektör, hoppas alla får honom när ni kör upp.
Minns inte allt men det var ungefär det jag minns.
När jag körde upp för 4 gången var det en kille som klarade hela uppkörningen förutom när inspektören bad honom att backa in i rutan. Killen misslyckades och kuggade på manövrering. Tyckte så synd om honom. Jag har alltid fått valfri parkering på mina uppkörningar och har bara fått parkera på trafikverket.
3 gånger körde jag upp 08:45 och en gång 12:45. Rekommenderar 08:45, det lagom mycket trafik då. 12:45 var det för mycket bilar...
Körde upp 2 gånger i februari, en gång i mars och en gång nu i april.
Det var min trafikskola som bokade prov alla gånger.
Vad är trepunktsvändning?
Tusen tack för du delade med dig detta!
Senaste foruminläggen
Rubrik