Körkortonline > Körkortsforum > Omöjligt med körkort

Omöjligt med körkort

Sara I går 16:19 ! Citera #
Hej alla jag har sedan jag fyllde 18 övningskört då och då med min pappa. Jag har alltid behövt tvinga honom att övningsköra med mig och han hittar alltid ursäkter. Under körningen gör vi aldrig något nytt och drar bara för att handla för att snabbt åka tillbaka. Han har inget tålamod och får mig ofta att gråta, han har även tryckt ner mitt självförtroende genom att säga saker som ”du kommer aldrig få körkortet. Jag började köra med en skola utan att han visste och då tog jag ca 15 lektioner. Jag klarade teorin och började lära mig mer om att köra men eftersom jag inte körde någonting hemma förutom typ 1 gång var tredje vecka så gick det inte så bra. Min teori höll på att ta slut och jag gjorde fyra uppkörningar som jag visste att jag ej var redo för. Jag la ca 28 000kr på lektioner och uppkörningar. Jag har inte kört på över ett år och pappa vägrar fortfarande att övningsköra med mig. Han hittar alltid ursäkte eller säger att han är trött eller så går han ut innan jag hinner fråga på sina lediga dagar. Nu har syrran även blivit 17 år och vill gärna ta körkort. Har ingen att övningsköra med privat. Alla jag har kommit i kontakt med tar 900kr/timme för att köra privat. Det känns inte värt när jag vet att jag ej kan få öva,öva, öva hemma vilket jag vet att jag behöver. Mitt självförtroende är också på botten pga konstanta kommentarer om att jag aldrig kommer klara det. Vet ej hur jag ska få hjälp. Allt känns värdelöst, sommaren börjar närma sig och jag ser att alla har körkort förutom jag det tar väldigt mycket på mig.
Hej I går 17:56 ! Citera #
Du borde sluta stressa. Om du inte har någon möjlighet alls att köra privat så är det körskolan som gäller. Fråga din pappa eller någon i din närhet om att låna pengar, köp en intensivkurs eller körlektionspaket. Boka körprovet med körskolans bil & se till att du kör hela veckan innan provet!
Nisse I går 20:54 ! Citera #
Kör du privat och inte på en trafikskola så får inte den du kör med ta betalt. Det är brottsligt!
Bättre att lägga pengarna på en riktig trafikskola så de får lära dig ordentligt.

Om din pappa nu inte vill köra med dig och dessutom trycker ner dig, ska du inte köra med honom.

Visst, det kostar pengar på en trafikskola, men tänk att du ska köra bil i många år, så det är en investering för livet.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 09:52
1
I dag 08:56
1
I dag 00:18
8
I går 21:22

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor