Om hastigheten inte sänktes,och du la i rätt växel och höll kopplingen nere hela tiden låter det hårt att du blev kuggad på det med tanke på omständigheterna.Jag har hört hur andra fått köra runt två minuter i den nya bilen för att vänja sig. Jag frågade om ett förtydligande om växellådan max en minut in i körningen. Det värsta var att förra gången jag körde upp stod det i protokollet att jag inte hade tillräcklig säkerhetsmarginal till bilarna framför, idag tänkte jag extra mycket på det och häll ner hastigheten där det behövdes och höll hastighetsgränserna som man ska, någon gång eller två kan jag ha kört lite långsammare, ändå fick jag kritik för det. Det får man tydligen inte göra. Tyckte inte att jag utgjorde någon fara för någon vilket ska vara det viktigaste. Körde upp på Hisingen. Var körde du upp?
Igår körde jag upp på Högsbo, inte en härlig plats och rekommenderar inte att köra upp där pga de mer komplicerade vägarna (ombygge osv) men också pga han som jag körde upp med. Däremot betyder det inte att alla människor är hemska på den platsen, personalen var faktiskt riktigt trevliga där. Men jag bokade en till uppkörning dagen efter (idag) och struntade helt i vad förra snubben sa till mig och klarade uppkörningen felfritt på hisingen

. Uppkörningsbilarna känns dock riktigt hala att använda, denna gången blev det en xc40, och även om den var avsevärt bättre var den inte lika brummig som man kunnat önska sig (särskilt då man kör en fräsig diesel hemma). Men det känns som att dom kan vara riktigt hårda med uppkörningen här i Göteborg, så annars skulle du ju kunna köra upp i exempelvis Kungsbacka där det är lättare(?) att köra. Känner några som kört upp (och bor) där, och när dom ser något annat än rondeller får dom hjärnstopp, så området kan ju påverka uppkörningen också. Men boka en ny tid, helst runt typ 11, och sen ta någon enstaka körlektion innan för att se att hästarna är hemma, och så får man öva på andra bilar.