Det finns typ bara bra tider i farsta som är inom de nästa 1-2 månaderna, farsta suger dock så varför skulle jag köra upp där, inom 1 timme till centrala stockholm så finns det typ bara tider i sommar (södertälje, norrtälje, järfälla, upplands väsby, nynäshamn, etc etc...) Känns dumt att dom har så många platser att köra upp men så lite tider typ att dom vill att alla ska köra upp i farsta. Nu har jag bokat uppsala dock eftersom dom är dom ända som har bra tider som inte är farsta. Lite rant bara
Det finns hur mycket som helst nere i Skåne! Ta tåget ner
Jag lyckades inte heller hitta lediga tider som passade mig hemma i Stockholm, när jag skulle boka uppkörning. Jag hittade däremot ledig tid som passade mig i Västerås, och tyckte det passade bra. Det är rätt enkelt att resa till Västerås, det är ju inom fjärrtågsavstånd från Stockholm och dessutom också vid Mälaren.
Västerås är dessutom en väldigt bra stad att köra upp i, om man vill ha god chans att slippa kuggning, det är relativt lätt att köra i den staden, och chansen att klara ett körprov i Västerås är sannolikt mycket större än i exempelvis Gävle eller Storstockholm. År 2013 hade Västerås såvitt jag vet 60 % av sina körprov godkända (varav kvinnor dock hade större andel godkända prov), till skillnad från Storstockholm som har enbart cirka 35-40 % av sina körprov godkända, och Gävle har såvitt jag vet 55 % bland kvinnors körprov men bara cirka 47 % av killars/mäns.