Kuggad uppkörning
Hej! Jag har kuggat uppkörningen för fjärde gången. Och varje gång är det över något litet. Jag vet inte vad jag ska göra längre, jag har inte råd med att betala ett till körprov. För mig känns det som att de stör sig på minsta lilla istället för att se över helheten.
Jag förstår dig verkligen. Man kan bli kuggad fast inget man gjorde skulle leda till någon allvarlig olycka. Och även om jag förstår att man kuggar en på annat som inte är trafikfarligt är det korrupt för att

et värsta är att de tar så mycket betalt för ett körprov och så kostar det att låna bil. Det är omänskligt. Jag betalar redan sååå mycket för alla lektionerna för att jobba på att finslipa momenten och köra så bra som möjligt. Känner mig så stressad över den höga kostnaden och att mitt teoriprov går ut snart. Kände att jag blev dömd på ett fel jag gjorde precis i början av senaste uppkörningen när jag var nervös över att köra upp med samma inspektör som hade förutfattade meningar om mig och det avgjorde resultatet. Sen erkänner jag att jag kunde kört mer flytsamt genom två rondeller men jag stannade för jag ville se mig för. Det var visst risk för krock att jag gjorde det för att de bakom mig kunde bara köra in i mig. Varför ska de göra det när man ändå
Ska köra långsamt vid rondeller??
Kom någon smiley där som inte skulle komma med
Ja verkligen. känns som att de ibland kommer på egna problem bara för att kugga. på det senaste jag hade sa han åt mig att hålla avstånd till bilen framför, fastän det var mer än 100 meters avstånd mellan oss. sen säger de att jag inte tittade noga fastän hela mitt huvud var liksom vridet. Vad vill de att jag ska göra vrida mitt huvud 360 eller. Och är så frustrerad över kostnaderna på proven. I andra länder kostar det inte så här mycket att ta körkort. de uppmuntrar till körkort men ända är det nästan omöjligt att ta det.
Ja det känns nästan omöjligt att bli godkänd. Gjorde om teoriprovet då det hann gå ut och fick 60 rätt av 65 utan att plugga. Bokade in några nya lektioner hos en ny trafikskola och läraren sa efter första lektion att du kan köra bil, det behöver jag inte lära dig. Det är bara självförtroendet vi ska jobba på. Ändå tror jag inte att jag kommer godkännas på uppkörning då jag blir så nervös och tappar just självförtroendet och känner mig värdelös.
Just det, det fick jag också kritik om, att jag inte höll tillräckligt avstånd till andra trafikanter, men på motorvägen påminner hon mig om ”här är hastighetsgränsen 70” när jag körde 64-65 km i timmen för att hålla avstånd till bilen framför.
Jag stannade alltså precis innan jag körde in i rondellen, inte i själva rondellen. Sen som du säger tar de 100 kr för en uppkörning i Usa. Min trafikskola tar 680 kr för en 40 minuters lektion. Det är så dyrt alltihopa.
Senaste foruminläggen
Rubrik