Körkortonline > Körkortsforum > Kuggad uppkörning

Kuggad uppkörning

anonym 2025-03-18 10:05 ! Citera #
Hej! Jag har kuggat uppkörningen för fjärde gången. Och varje gång är det över något litet. Jag vet inte vad jag ska göra längre, jag har inte råd med att betala ett till körprov. För mig känns det som att de stör sig på minsta lilla istället för att se över helheten.
Gäst 2025-03-18 10:38 ! Citera #
Jag förstår dig verkligen. Man kan bli kuggad fast inget man gjorde skulle leda till någon allvarlig olycka. Och även om jag förstår att man kuggar en på annat som inte är trafikfarligt är det korrupt för att:Det värsta är att de tar så mycket betalt för ett körprov och så kostar det att låna bil. Det är omänskligt. Jag betalar redan sååå mycket för alla lektionerna för att jobba på att finslipa momenten och köra så bra som möjligt. Känner mig så stressad över den höga kostnaden och att mitt teoriprov går ut snart. Kände att jag blev dömd på ett fel jag gjorde precis i början av senaste uppkörningen när jag var nervös över att köra upp med samma inspektör som hade förutfattade meningar om mig och det avgjorde resultatet. Sen erkänner jag att jag kunde kört mer flytsamt genom två rondeller men jag stannade för jag ville se mig för. Det var visst risk för krock att jag gjorde det för att de bakom mig kunde bara köra in i mig. Varför ska de göra det när man ändå
Ska köra långsamt vid rondeller??
Gästigen 2025-03-18 10:39 ! Citera #
Kom någon smiley där som inte skulle komma med
anonym 2025-03-18 11:15 ! Citera #
Ja verkligen. känns som att de ibland kommer på egna problem bara för att kugga. på det senaste jag hade sa han åt mig att hålla avstånd till bilen framför, fastän det var mer än 100 meters avstånd mellan oss. sen säger de att jag inte tittade noga fastän hela mitt huvud var liksom vridet. Vad vill de att jag ska göra vrida mitt huvud 360 eller. Och är så frustrerad över kostnaderna på proven. I andra länder kostar det inte så här mycket att ta körkort. de uppmuntrar till körkort men ända är det nästan omöjligt att ta det.
Gäst 2025-03-18 12:47 ! Citera #
Ja det känns nästan omöjligt att bli godkänd. Gjorde om teoriprovet då det hann gå ut och fick 60 rätt av 65 utan att plugga. Bokade in några nya lektioner hos en ny trafikskola och läraren sa efter första lektion att du kan köra bil, det behöver jag inte lära dig. Det är bara självförtroendet vi ska jobba på. Ändå tror jag inte att jag kommer godkännas på uppkörning då jag blir så nervös och tappar just självförtroendet och känner mig värdelös.
Gästigen inlägg 3 2025-03-18 13:54 ! Citera #
Just det, det fick jag också kritik om, att jag inte höll tillräckligt avstånd till andra trafikanter, men på motorvägen påminner hon mig om ”här är hastighetsgränsen 70” när jag körde 64-65 km i timmen för att hålla avstånd till bilen framför.
Gästigeninlägg4 2025-03-18 14:07 ! Citera #
Jag stannade alltså precis innan jag körde in i rondellen, inte i själva rondellen. Sen som du säger tar de 100 kr för en uppkörning i Usa. Min trafikskola tar 680 kr för en 40 minuters lektion. Det är så dyrt alltihopa.
Gäst 2025-03-18 16:26 ! Citera #
Jag fattar det är frustrerande. Men allt går lixom ihop till en helhetsbedömning Om du tex stannar i en rondell utan att det behövs blir de 2 fel. du brister i din avsökning. du ska sakta ner inför en rondell titta långt innan om det är fritt och undvika stanna om du ej måste. Stannar du utan anledning kuggar du på ecodriving samt dålig planering/avsökning, Jätte svårt att klara provet tyvärr i Sverige idag om man ej kan mängd träna på just dessa grejer hemma. Och man måste vara hård mot trafikskolorna och verkligen få dom att vara extremt petiga såsom inspektörerna är. Tkr själv de flesta jag körde med beter sig som kompisar och säger man kör bra. Klara själv mitt på 3 försöket i sthlm så vet hur det är att kugga och skylla på inspektörer. Men jag gjorde små misstag som ni.. 3 gången körde jag felfritt och då blev det godkänt.

Gör inga missar och tänk som fasiken på den där jeevla avsökningen och planeringen.
Gästigeninlägg5 2025-03-18 18:40 ! Citera #
Tack för stödet. Ja man måste se till att verkligen se sig för och avsöka rätt. Jag körde igenom rondeller 9 gånger på uppkörningen och detta hände i två rondeller där bilar också kom men jag skulle hunnit köra. Men vill inte ha samma inspektör för jag verkligen inte höll med henne om en viss kritik hon gav mig.
Gäst 2025-03-18 22:00 ! Citera #
Gästigeninlägg5 2025-03-18
Tack för stödet. Ja man måste se till att verkligen se sig för och avsöka rätt. Jag körde igenom rondeller 9 gånger på uppkörningen och detta hände i två rondeller där bilar också kom men jag skulle hunnit köra. Men vill inte ha samma inspektör för jag verkligen inte höll med henne om en viss kritik hon gav mig.
Nej Jag fattar. Jag själv körde på 3 olika orter i stockholm för jag ej ville ha samma inspektör. Men viktigt att tänka att inspektörerna har detta som heltids jobb. Det bedömer ca 5 uppkörningar om dagen. Vissa har gjort samma sak i hur många år som helst. De blir proffs på leta fel. Och känns som de enbart godkänner när en körning i princip är perfekt. checka denna
www.youtube.com/watch?v=v4UYF2Zour0&t=1064s. här gör en som haft körkort 11 år en fejk uppkörning. Knappt han inser vad han gjort för fel när fejk uppkörningen är klar och han blir kuggad. Och berättar här trafikläraren rätt tydligt hur han tänker och hur de bedömer,

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest