Körkortonline > Körkortsforum > Kuggar teorin

Kuggar teorin

Gäst 2025-03-12 23:12 ! Citera #
Hej jag gjorde teoriprovet och fick 47

fordon kännedom 3
miljö 4
trafiksäkerhet 15
trafikregler 20
personliga förutsättningar 4

finns det nån som har tips e född i Sverige kan svenska och förstår språket väl men själva provet klarar jag inte även fast jag pluggar och läser det är det enda som står i vägen för mig när det kommer till körkortet har failat nu 6 gånger blir så arg borde jag gå till trafikskola och ta hjälp med teorin tacksam för svar
Sg 2025-03-13 18:13 ! Citera #
Har samma problem! Du är inte ensam vännen!
Väl på plats hemma när jag pluggar teorin samt kör frågor går det jätte bra och det flyter på bra!
I mitt fall tror jag att det är tiden, behöver egentligen lite extra tid på mig o läsa om frågorna flera gånger.
Har kuggat 5 gånger :( gjorde testet förra månaden fick 47 , gjorde testet idag igen fick 44 :( det trappas ner
Gäst 2025-03-13 19:37 ! Citera #
Fokusera plugga på trafikregler samt trafiksäkerhet det brukar vara majoriteten av frågorna. Var så för mig och för de flesta jag talat med när vi jämförde provresultat osv. Även sett någon youtuber tala om de. Rätt logiskt ändå då det är de viktigaste i trafiken. Gå totalt i in pluggandet ca 4 veckor nu när ni har grunderna i plugget. Plugga på alla sätt. Lyssna på ljudboken på promenader eller till och från jobbet/skolan. Nöt appen ta körkort. Jäkligt bra då man får läsa sen göra frågor har delprov och slutprov. Läs boken för få mer helhet inte bara nöta frågor. Ni måste få en djupinlärningen. Sedan gör test slutproven på elevcentralen är trafikverket/trafikskolornas prov eller någåt sånt. När man klarar slutproven 10 gånger i rad med 90% rätt ska man vara redo. När ni gör provet. Kör på det ni kan markera när ni är osäker på något. Då kan ni gå tillbaka till de osäkra frågorna å lägga mer tid på dom och försöka resonera fram svaret.