Körkortonline > Körkortsforum > Kuggar teorin

Kuggar teorin

Gäst 2025-03-12 23:12 ! Citera #
Hej jag gjorde teoriprovet och fick 47

fordon kännedom 3
miljö 4
trafiksäkerhet 15
trafikregler 20
personliga förutsättningar 4

finns det nån som har tips e född i Sverige kan svenska och förstår språket väl men själva provet klarar jag inte även fast jag pluggar och läser det är det enda som står i vägen för mig när det kommer till körkortet har failat nu 6 gånger blir så arg borde jag gå till trafikskola och ta hjälp med teorin tacksam för svar
Sg 2025-03-13 18:13 ! Citera #
Har samma problem! Du är inte ensam vännen!
Väl på plats hemma när jag pluggar teorin samt kör frågor går det jätte bra och det flyter på bra!
I mitt fall tror jag att det är tiden, behöver egentligen lite extra tid på mig o läsa om frågorna flera gånger.
Har kuggat 5 gånger :( gjorde testet förra månaden fick 47 , gjorde testet idag igen fick 44 :( det trappas ner
Gäst 2025-03-13 19:37 ! Citera #
Fokusera plugga på trafikregler samt trafiksäkerhet det brukar vara majoriteten av frågorna. Var så för mig och för de flesta jag talat med när vi jämförde provresultat osv. Även sett någon youtuber tala om de. Rätt logiskt ändå då det är de viktigaste i trafiken. Gå totalt i in pluggandet ca 4 veckor nu när ni har grunderna i plugget. Plugga på alla sätt. Lyssna på ljudboken på promenader eller till och från jobbet/skolan. Nöt appen ta körkort. Jäkligt bra då man får läsa sen göra frågor har delprov och slutprov. Läs boken för få mer helhet inte bara nöta frågor. Ni måste få en djupinlärningen. Sedan gör test slutproven på elevcentralen är trafikverket/trafikskolornas prov eller någåt sånt. När man klarar slutproven 10 gånger i rad med 90% rätt ska man vara redo. När ni gör provet. Kör på det ni kan markera när ni är osäker på något. Då kan ni gå tillbaka till de osäkra frågorna å lägga mer tid på dom och försöka resonera fram svaret.

Finns självklart folk som har extremt bra läshuvuden och bara behöver plugga någon dag,vecka eller så. Medans vissa behöver lägga ner månader.
Sg 2025-03-13 21:10 ! Citera #
Jag kämpar varje dag tro mig:( jag använder mig av takörkort appen? Rekommenderar du den? Har pluggat här med på denna hemsidan körkortonline men känns så lätta frågor … och det matchar ej med frågorna på teoriprovet.

Jag fick 25 av 32 på trafikregler
10 av 16 på trafikregler

Tycker du jag bara ska fortsätta plugga på de? När ska jag boka nya provet?
Gäst 2025-03-13 21:12 ! Citera #
Förra gången fick jag 14 av 16 på trafiksäkerhet
Vad är det som gör att det trappas ner??
Kuggaren 2025-03-14 14:49 ! Citera #
Samma här jag har gjort provet idag och fick endast 46 rätt

. Fordonskännedom & manövrering 2
2. Miljö 3 5
3. Trafiksäkerhet 14
4. Trafikregler 22
5. Personliga förutsättningar 5

Några tips? Använder mig av ta körkort appen men när jag tog provet så på dom frågorna med 4 svar så var det nästan alltid 2 svar som var väldigt lika och båda kändes rätt. Känns som att jag kan men svaret på 30% av frågorna är så lika så de är 50/50 liksom
Kuggaren 2025-03-14 14:51 ! Citera #
Samma här jag har gjort provet idag och fick endast 46 rätt

. Fordonskännedom & manövrering 2
2. Miljö 3
3. Trafiksäkerhet 14
4. Trafikregler 22
5. Personliga förutsättningar 5

Några tips? Använder mig av ta körkort appen men när jag tog provet så på dom frågorna med 4 svar så var det nästan alltid 2 svar som var väldigt lika och båda kändes rätt. Känns som att jag kan men svaret på 30% av frågorna är så lika så de är 50/50 liksom
Gäst 2025-03-14 20:20 ! Citera #
Asså svårt att säga vad ni gör fel men tror många som ej klarar provet fokuserar på nöta frågor. Jag kände själv att jag inte utvecklades så mkt efter jag kört igenom appen ta körkort .fick ca 70-80% rätt varje gång och tänkte detta räcker ju ej. Så då började jag läsa boken, titta mkt på youtube, lyssna ljudboken m.m samt körde frågor på olika plattformar för få olika frågeformuleringar. Till slut började jag klara proven på samtliga plattformar. De frågorna med 4 svar är det viktigt att verkligen titta ordentligt om det händer något specifikt i tex bilden eller filmen som gör att en fråga blir rätt satt säga. Lätt och missa något där.
Sg 2025-03-14 20:31 ! Citera #
Jag tycker att ljudboken fungerar bra samtidigt som jag skriver ner. Kan ej läsa boken känner inte att jag tar in något :(
Ljudboken är lättare!
Men vilka plattformar med frågor körde du?
Ge tips snälla
Tycker du att 3 veckor räcker med intensiv plugg för teorin provet? Jag kan ju redan en hel del…
Gäst 2025-03-18 12:55 ! Citera #
Gäst 2025-03-14
Asså svårt att säga vad ni gör fel men tror många som ej klarar provet fokuserar på nöta frågor. Jag kände själv att jag inte utvecklades så mkt efter jag kört igenom appen ta körkort .fick ca 70-80% rätt varje gång och tänkte detta räcker ju ej. Så då började jag läsa boken, titta mkt på youtube, lyssna ljudboken m.m samt körde frågor på olika plattformar för få olika frågeformuleringar. Till slut började jag klara proven på samtliga plattformar. De frågorna med 4 svar är det viktigt att verkligen titta ordentligt om det händer något specifikt i tex bilden eller filmen som gör att en fråga blir rätt satt säga. Lätt och missa något där.
Håller med dig. Funkar inte att bara nöta frågor. Kolla you tube tex och försök förstå olika trafiksituationer och vägmärken osv. När man förstår på riktigt det det man gör ute i trafiken blir teoriprovet lätt.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov