Körkortonline > Körkortsforum > Kuggade 2 gånger, ska köra upp…

Kuggade 2 gånger, ska köra upp igen i Norrköping, tips?

Rickard I går 17:57 ! Citera #
Jag har redan hunnit kugga två gånger i Farsta, men imorgon är det dags för ett nytt försök – den här gången i Norrköping. Känns både nervöst och spännande, men jag hoppas verkligen att det går vägen!

Första gången var riktigt frustrerande. Inspektören var petig, otrevlig och skapade en dålig stämning i bilen. Jag blev kuggad för att jag inte ”överdrev” när jag kollade höger vid en korsning och för att jag kollade döda vinkeln för snabbt vid ett filbyte. Kändes orättvist, men inget att göra åt nu.

Andra gången var jag sjuk och hade egentligen inga höga förväntningar. Men jag råkade komma upp i 10 km/h över hastighetsgränsen på landsväg i några sekunder, och på vägen tillbaka från Länna fastnade jag bakom en lastbil i 70 km/h och planerade körningen för dåligt. Resultatet? Underkänt igen.

Nu kör jag upp i Norrköping istället, och jag hoppas verkligen att det blir tredje gången gillt. Har försökt skaka av mig de tidigare misstagen och bara fokusera på att köra lugnt och metodiskt. Finns det några tips? Har direkt inga problem med cyklister eller cirkulationsplatser, utan bara inspektörerna.
Nisse I går 21:39 ! Citera #
Är väl knappast inspektörernas fel att du gör misstag?

Så jag tror mer på att du måste se dina egna misstag och erkänna för dig själv att du gjort fel.

Inspektörerna vill att du ska klara dig, men du ska vara en säker förare i trafiken, både för dig själv och andra.

Kör du på ett trafiksäkert sätt med god planering så går det bra, har bara hört bra saker om inspektörerna i Norrköping.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I går 19:36
2
2025-03-08 23:59
4
2025-03-08 23:02

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor