Inför ny uppkörning
Nu ska jag snart köra upp för andra gången men inte med skolans bil. Jag blev godkänd på förra säkerhetskontrollen. Behöver jag göra den igen den här gången?.
Det finns tre olika bilar man kan köra upp med där jag ska köra upp har jag fått veta. Har någon av er frågat vilken bil man ska köra upp med den dagen eller behöver jag lära mig att kunna kontrollera alla tre bilar.
En av bilarna är Volvo xc40. Kan någon hänvisa mig till en video med säkerhetskontroll på den bilen.
Receptionisten på min trafikskola sa att man antagligen inte kommer behöva göra det ifall man klarat första säkerhetskontrollen på första uppkörningen och det inte hade gått lång tid mellan uppkörningarna.
Söker du på ”säkerhetskontroll Volvo XC40” på Youtube, ser det ut som om första sökträffen bör vara rätt (Västra hamnens trafikskola). Jämför gärna själv med bilder på en XC40.
Söker man på ”V60 + säkerhetskontroll” får man upp en annan trafikskolevideo där de skriver ut att det är en V60. (Håller också på och ”pluggar” säkerhetskontroll inför uppkörning.)
Jag kollade upp bilen på transportstyrelsen och det är en Volvo xc40. Då var det löst.
Hur gjorde du för att kolla exakt vilken bil det blir? Jag har mejlat Trafikverket och frågat om modell på min uppkörningsbil, men fick bara veta att det var antingen V60 eller XC40, de kunde inte ge närmare besked. Skulle så gärna vilja veta vilken det blir!
Jag menade att jag kollade på youtubevideon som någon föreslog här och såg på Transportstyrelsen och såg på registreringen att det var bilen som var på youtubevideon med säkerhetskontrollen, alltså en xc40. Trafikverket så vitt jag vet talar inte om vilken bil du kommer få på uppkörningen.
Senaste foruminläggen
Rubrik