Hej
Jag har nu gjort första uppkörningen som jag tyvärr kuggade. Jag kuggade på parkering och backning och trafiksäker het då jag visst missade att blinka. Men vet inte exakt var jag missade att blinka förutom en gång på väg in till avfarten.
Frågor om det då: 1. På vilket sätt avgör avståndet till gatukanten hur man ska tänka och parkera när man gör en fickparkering. 2. Hur ändras strategin om det är en smal gata man ska in på och fixa fickparkeringen . Ska man backa bilen mer och inte ligga jämsides med den första bilen man ska ligga jämsides med.
Vid framparkering, att man svänger t.e.x vänster och kör in direkt mellan två bilar. En teknik är att man svänger fullt åt vänster när ens axel är i början av parkeringen man ska in på. Jag tittade på Sunne trafikskola på youtube, där kan du se vad jag menar. 3. Var ska axeln vara ifall man inte har lika mycket utrymme att göra framparkeringen innan man börjar svänga in. Jag vill mest se och förstå vilka regler och tricks som kan hjälpa mig i den här situationen som jag kanske inte är medveten om.
4. Finns det något ställe där det är lätt att missa att man behöver blinka i stadstrafik. T.e.x när man ska starta från vägkant ska man blinka, är det vid ett gatuhörn ska man blinka först innan man åker iväg och sedan direkt åt vilket håll man ska. Kan vara lätt att missa det.