Körläraren har sagt att jag är fokuserad och gör allt rätt. Men t.ex. efter förra körningen så sa han bara att jag ska ha mer fokus på vägen och t.ex. inte alls kolla ner på växelspaken (för jag gjorde det lite mer), utan ska kolla framåt, ha koll som jag gör. Självklart gör jag/alla ”små fel”, men det som sagt, man lär sig något nytt så man kommer lära sig.
Men annars idag då var allt bra, men han reagerade på min blick, att jag inte kollade runt (höger, vänster, fram och så), och vad han vela att jag ska plugga på till nästa körning är växling och lära mig vilken växel jag ska ha när och vart. (Jag tänkte att jag startar på 1an och sen kör på 2an), man kan ju även köra sakta på 2an och han har även sagt ”jag vill INTE! se 1a växeln, utan du ska ha 2an.
Sen idag vad han vill att jag ska plugga på till nästa körning är växel, vart/när/område vilken växel, och då helt plötsligt då sa han att jag måste tänka på att ha 1an ibland (tidigare sa han ju att han absolut inte vill se 1a växeln om bilen rullar).
Så det jag undrar, vart ska man ha 1a växeln? jag tänker villaområde och så, för då kör man ju sakta sakta, eller 1a växeln om jag har stannat. Men vad säger du/ni, när ska man växla ner till 1an?
Sen extra då vela han bara att jag ska tänka på att kolla mer, men växeln var viktigast.