Körkortonline > Körkortsforum > Får man neka en trafikinspektö…

Får man neka en trafikinspektör som är praktikant på uppkörningen?

gäst I går 20:22 ! Citera #
Gäst 2025-02-22
Fast varför gör man det om en kund redan har visat på dålig manövrering och säkerligen redan har underkänts på körprovet? Känns kanske lite onödigt att testa en kund på ytterligare manövrering om den har kuggat tidigare manövrering.

Att sätta igång reglage som faktiskt behövs är väl en annan femma, om det skulle regna eller vara dålig sikt etc . Att be en redan kuggad kund att pilla med värmen är väl rätt onödigt kan jag tycka.
Man kollar ju på helheten, provtagaren kanske kör bra i övrigt efter ett moment, och då kan man ofta säga att det bara beror på nervösitet eller dylikt. Jag vet ju att jag råkade nätt och jämnt korsa över en heldragen kantlinje under min uppkörning idag men fick fortfarande godkänt.
Förarprövaren I går 20:53 ! Citera #
Hej!
Så här svarade Trafikverket Förarprov på frågan om man är tvungen att ha med en extra inspektör under körprovet:

”Du behöver inte ha en extra person med på provet. Du kan säga till innan provet börjar att du bara vill ha en person med på körprovet.”

Läs hela inlägget på https://uppkorningblog.com/2022/05/09/saga-nej-till-extra-inspektor-under-korprov/

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest