Start > Körkortsforum > Uppkörning Upplands Väsby VARN…

Uppkörning Upplands Väsby VARNING!

Gäst 2025-02-18 10:36 ! Citera #
Undvik detta fördumsfulla ställe att köra upp på. Jag bor här, har övningskört här, kan vägarna. Har alltid oturen att få två samma ”inspektörer” (som verkar att turas om) hela tiden. Hade ”turen” att få samma idag. Självklart kuggning! Anledning: vi kom till en korsning där högerregeln gällde. Jag kröp fram, såg att det kom en bil ca 50m bort (han körde väldigt sakta) och körde vidare. Det ansågs farligt och han ingrep och tvärbromsade! Vet till 100% att han gjorde det med flit! Det här var min 8e kuggning!

Andra gånger: 1. måste blinka när du ska parkera, 2. körde för sakta (45 i 50 zon), 3. hade i tvåans växel för länge i en lång kurva, 4. var för fokuserad på vägen framför (det var soligt som bara den!), 5. nuddade bussfilen (snö och sol rakt i ansiktet. Såg inte mkt av vita markeringarna på vägen), 6. tog ej hjälp av back kameran, 7. tittade för mkt i döda vinkeln.

ALLTID NÅGOT!

Jag har kört med tre olika trafikskolor (inkl. Kullens i väsby) och de säger att jag är redo. Nu måste jag göra teorin för fjärde gången. Jag jobbar extra för att ha råd med kortet. Jag ska kolla in andra ställen att köra upp på för det här är löjligt!

Kan ni rekommendera någon plats där ni har haft bra erfarenhet gällande uppkörning? Jag vet att jag är en bra, säker bilist, men är på gränsen att ge upp. Det är inte billigt och defenitivt inte bra psykologiskt.
KuggKungen48 2025-02-18 18:23 ! Citera #
Den där första anledningen va galen, att du glömde blinka när du parkerade, Båda gångerna jag blev kuggade så fick jag aldrig anmärkning även när jag inte blinkade in i parkering. Det är otur det också och det är svårt att tänka att dom inte vill att du ska kugga.

Första gången jag kuggade så körde jag perfekt förutom att jag inte körde om en bil som åkte 80 på motorväg (det var inte rusningstrafik och typ helt tomt på vägen)
Gäst 2025-02-18 20:38 ! Citera #
KuggKungen48 2025-02-18
Den där första anledningen va galen, att du glömde blinka när du parkerade, Båda gångerna jag blev kuggade så fick jag aldrig anmärkning även när jag inte blinkade in i parkering. Det är otur det också och det är svårt att tänka att dom inte vill att du ska kugga.

Första gången jag kuggade så körde jag perfekt förutom att jag inte körde om en bil som åkte 80 på motorväg (det var inte rusningstrafik och typ helt tomt på vägen)
Jepp. I en parkering, så måste jag blinka in i p rutan enligt herr hemsk. Har tittat runt och frågat andra; man KAN göra det för att underlätta andra söta, bräckliga förare. Lite som att blinka in i en c-plats, du behöver inte, men du kan. Men nej! ”Mitt beslut går ej att överklaga” som det sas till mig.
KuggKungen48 2025-02-18 21:27 ! Citera #
Har hört att södertälje är ganska enkelt att köra upp i.

Själv så har jag kuggat 2 gånger i farsta och det var väldigt stressigt båda gångerna
Gäst 2025-02-19 14:16 ! Citera #
Gäst 2025-02-18
Undvik detta fördumsfulla ställe att köra upp på. Jag bor här, har övningskört här, kan vägarna. Har alltid oturen att få två samma ”inspektörer” (som verkar att turas om) hela tiden. Hade ”turen” att få samma idag. Självklart kuggning! Anledning: vi kom till en korsning där högerregeln gällde. Jag kröp fram, såg att det kom en bil ca 50m bort (han körde väldigt sakta) och körde vidare. Det ansågs farligt och han ingrep och tvärbromsade! Vet till 100% att han gjorde det med flit! Det här var min 8e kuggning!

Andra gånger: 1. måste blinka när du ska parkera, 2. körde för sakta (45 i 50 zon), 3. hade i tvåans växel för länge i en lång kurva, 4. var för fokuserad på vägen framför (det var soligt som bara den!), 5. nuddade bussfilen (snö och sol rakt i ansiktet. Såg inte mkt av vita markeringarna på vägen), 6. tog ej hjälp av back kameran, 7. tittade för mkt i döda vinkeln.

ALLTID NÅGOT!

Jag har kört med tre olika trafikskolor (inkl. Kullens i väsby) och de säger att jag är redo. Nu måste jag göra teorin för fjärde gången. Jag jobbar extra för att ha råd med kortet. Jag ska kolla in andra ställen att köra upp på för det här är löjligt!

Kan ni rekommendera någon plats där ni har haft bra erfarenhet gällande uppkörning? Jag vet att jag är en bra, säker bilist, men är på gränsen att ge upp. Det är inte billigt och defenitivt inte bra psykologiskt.
Uppdatering: kuggade som sagt 8e gången i väsby den 25.02.18

Hittade en tid i Norrtälje idag (25.02.19), åkte buss dit och gjorde uppkörningen: GODKÄNT!
Mkt trevlig och rolig inspektör. Hon såg sträng ut men när vi kom tillbaks till starten gjorde hon high five!

Vi körde en sån körvänlig bil; 6 växlad, diesel passat golf. Det var hyfsat med trafik ute. Gällande parkering så kom vi till ett ställe där det var poliskontroll! Fick backparkera mellan två polisbilar lol! MKT motorväg och c-platser. Men jag höll lugnet och sa högt till mig sj när jag gjorde fel. Det gillade inspektörn.

Till er som fortfarande kämpar: prova Norrtälje. Man vet aldrig...

Syns på vägarna!
KuggKungen48 2025-02-20 21:25 ! Citera #
Gäst 2025-02-19
Uppdatering: kuggade som sagt 8e gången i väsby den 25.02.18

Hittade en tid i Norrtälje idag (25.02.19), åkte buss dit och gjorde uppkörningen: GODKÄNT!
Mkt trevlig och rolig inspektör. Hon såg sträng ut men när vi kom tillbaks till starten gjorde hon high five!

Vi körde en sån körvänlig bil; 6 växlad, diesel passat golf. Det var hyfsat med trafik ute. Gällande parkering så kom vi till ett ställe där det var poliskontroll! Fick backparkera mellan två polisbilar lol! MKT motorväg och c-platser. Men jag höll lugnet och sa högt till mig sj när jag gjorde fel. Det gillade inspektörn.

Till er som fortfarande kämpar: prova Norrtälje. Man vet aldrig...

Syns på vägarna!
GG broder!! Hoppas jag klarar mitt 3:e försök... Södertälje och norrtälje verkara vara dom bästa platserna att köra upp i... kanske någonting med tälje :?
Gäst I går 14:12 ! Citera #
KuggKungen48 2025-02-20
GG broder!! Hoppas jag klarar mitt 3:e försök... Södertälje och norrtälje verkara vara dom bästa platserna att köra upp i... kanske någonting med tälje :?
Tack! Hämtade kortet idag från postombudet. Känns så overkligt! Lånade grannens bil och åkte till Trafikverket i Upplands Väsby. Han som kuggade mig så många ggr skulle ha uppkörning (vilken tajming!).
”Minns du mig?”
Han spelade dum och sa nej. Sen kom han ihåg. Tryckte kortet i fejjan på honom.
”Grattis!” (han såg så falskt ut)
”Inte tack vare dig!” Sen startade jag bilen och drog iväg! Wunderbart!

Broder, ge inte upp. Va envis! Du anar inte känslan att man har lyckats.

Önskar dig och alla andra som håller på all lycka till! GE INTE UPP! Kan jag, så kan ni!
Gäst I går 16:27 ! Citera #
Kuggade idag i Väsby, själv kör jag mycket automat men övningskörde ändå mycket runt trafikverket, E4:an och Rotebro med manuell bil. Inspektören var inte den trevligaste kvinnan. Bilen var en ny Golf, men av någon anledning kändes det konstigt när man skulle växla. Fick motorstopp en gång i början och sedan innan en c-plats vilket var den största anledningen jag kuggade. Har övningskört i mer än 1 år och har aldrig kört sämre än det här, troligen pga stress men jag tycker att det hade hjälpt mycket om inspektören hade varit lite mer trevligt och pratade så jag stressade inte lika mycket. Jag såg alla andra inspektörer komma och möta aspiranterna när jag satt och väntade, de frågade hur de mådde och ifall de var redo och hur det känns osv. När min kom sa hon ingenting, bara fram med legg. Sen när vi skulle till bilen frågade hon bara ifall jag är redo. Har ni några tips om jag ska boka om en ny uppkörning i Upplands Väsby eller någon annanstans? Har övat väldigt mycket här och kan nästan alla vägar.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov