Förbered dig helt på rondellkörning se till att släppa förbi alla i rondellen så ingen behöver sakta ner för att du kör in, var en som kuggade på just det för nån månad sen. Stanna om det behövs. Dom kollar mycket på just rondeller här.
Japp årbyrondellen den stora 70kmh se till att du kollar i väldigt god tid trafiken, är väldigt lätt att missa att kolla i tid då den är så stor.
Vet inte vad dom kör för bilar tyvärr men inspektörerna verkar riktigt schyssta har kört upp både B och C där och båda två var riktigt schyssta fast jag schabblade en del på säkerhetskontrollen på C
Åk vid tågstationen också så du kan, vet att det brukar gå många rutter där och tänk verkligen på gående där, åk hela väg 53 som går inom staden åk vid alla dom trafikljusen etc. Vid svista(strängnäsvägen) från mälarsjukhuset/väg53 hållet är en av inspektörerna som sa till mig att han brukar pröva där hastighetsanpassningen/ecodriving ifall man motorbromsar i tid för blir 50kmh under en liten sträcka innan motorväg påfarten från 70kmh och sen igen 70kmh så tänk där att växla ner i tid så du slipper bromsa ifall du får den inspektören.
Våga fråga inspektören frågor om du glömt t.ex vart du ska eller om du får ta om parkering det gjorde jag gick bra att ta om
Finns en hel del vägskada just nu i eskilstuna också potthål så det gäller hålla koll på det med och gör du ett misstag glöm det och fortsätt kör istället man får göra misstag men framför allt lycka till