Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning Eskilstuna

Uppkörning Eskilstuna

Gäst 2025-02-13 22:30 ! Citera #
Någon som nyligen kört i Eskilstuna vad tycker ni hur går det till ungefär? Vad ska man tänka mig :) vilka vägar tar de :)
Svek 2025-02-14 14:33 ! Citera #
Årbyrondellen kommer definitivt du köra i.

Min rutt blev:
Höger från trafikverket
Åka mot torshälla
Backa runt hörn i tätortområde (en bit från västerleden)
Körde på motorvägen från västerleden och av i Årbyrondellen och ta vänster mot skiftinge
Parkera på biltema parkeringen
Tillbaka mot eskilstuna rakt fram i årbyrondellen
Höger i idunplan och tillbaka till trafikverket

Inget mer eller mindre än det :)
Gäst 2025-02-14 14:52 ! Citera #
Okej tack så jättemycket för tipset : ) något mer man kan tänka på? årbyrondeller är det den stora 70km/h? hur ska man tänka där? vilka bilar är manuella såg du de : ) hur var inspektörerna : )
Svek 2025-02-14 22:32 ! Citera #
Förbered dig helt på rondellkörning se till att släppa förbi alla i rondellen så ingen behöver sakta ner för att du kör in, var en som kuggade på just det för nån månad sen. Stanna om det behövs. Dom kollar mycket på just rondeller här.

Japp årbyrondellen den stora 70kmh se till att du kollar i väldigt god tid trafiken, är väldigt lätt att missa att kolla i tid då den är så stor.

Vet inte vad dom kör för bilar tyvärr men inspektörerna verkar riktigt schyssta har kört upp både B och C där och båda två var riktigt schyssta fast jag schabblade en del på säkerhetskontrollen på C

Åk vid tågstationen också så du kan, vet att det brukar gå många rutter där och tänk verkligen på gående där, åk hela väg 53 som går inom staden åk vid alla dom trafikljusen etc. Vid svista(strängnäsvägen) från mälarsjukhuset/väg53 hållet är en av inspektörerna som sa till mig att han brukar pröva där hastighetsanpassningen/ecodriving ifall man motorbromsar i tid för blir 50kmh under en liten sträcka innan motorväg påfarten från 70kmh och sen igen 70kmh så tänk där att växla ner i tid så du slipper bromsa ifall du får den inspektören.

Våga fråga inspektören frågor om du glömt t.ex vart du ska eller om du får ta om parkering det gjorde jag gick bra att ta om

Finns en hel del vägskada just nu i eskilstuna också potthål så det gäller hålla koll på det med och gör du ett misstag glöm det och fortsätt kör istället man får göra misstag men framför allt lycka till :)
Gäst 2025-02-15 13:12 ! Citera #
Tack så jättemycket verkligen! Fint förklarat och skrivet! Tackar, ska göra mitt bästa, åker från Stockholm och ska verkligen försöka fixa detta nu! Är lite nojjig för motorvägarna annars är de ok
Elsa 2025-03-03 20:38 ! Citera #
Har du gjort uppkörningen nu? Hur gick det isåfall?

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I går 20:02
5
I går 11:26

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov