Start > Körkortsforum > Kuggat 4 ggr

Kuggat 4 ggr

ledsen tjej 2025-02-13 13:21 ! Citera #
Hej!

jag har nu kuggat uppkörningen 4 ggr, och fattar verkligen inte hur de typ är möjligt. Jag har haft moppebil i 2 år och de har gått super. Har också övningskört mycket hemma och 5 lektioner på körskola där både hemma och på körskolan säger dom att jag är duktig och redo.

Men direkt när de handlar om uppkörning så går de sämst. Varje gång har de vart något nytt jag kuggat på. Första gången var de för jag svängde för snabbt, andra gången var de för jag glömde att kolla vänster sidospegel vid ett körfälts byte, jag visste att ingen kunde komma där dock men orkar ej förklara hur för då blir detta superlångt, tredje gången var för att jag ibte accelerera snabbt nog och nu idag fjärde gången var för att jag ”inte planerade min körning nog” vid en rondell så han var tvungen att säga att jag skulle stanna. Jag visste att jag kunde åka och sa de men han sa att nej de va fel. Då tappade jag verkligen hela självförtroendet.

Mår så mentalt dåligt av detta körkortet. De kostar så himla mycket och skäms verkligen så mycket när jag failar på gång o gång. De e verkligen hemskt att skämmas för alla andra. Jag är en väldigt högpresterande människa i helhet så att ha blivit failad så här många gånger gör mig verkligen så ledsen. Och sen alla som säger att ifall man kuggar 5ggr försänar man inte körkortet hjälper inte alls.

Fattar verkligen inget för alla andra som har kört me mig säger att jag kör superbra och att jag är en säker förare men direkt när de e uppkörningen blir jag sämst tydligen

Vet verkligen inte vad jag ska göra för jag vet inte ifall jag skulle klara att kugga igen :(
Gäst 2025-02-13 14:19 ! Citera #
Tjena. jag klarade mitt på försök 3 och de första 2 gångerna gjorde jag sånna missar som du gjorde. Skulle väll säga att det är missar man gör när man blir nervös och inte kör som man brukar. Men utifrån va du skriver så är det rimliga grunder du kuggar på. man kuggar om man inte tittar döda vinkeln eller inte planerar rondeller osv, Spelar ingen roll om du tycker du kunde osv inspektörerna bedömer ca 6 körningar om dagen de ser direkt om du är osäker eller inte behärskar vissa moment.

Sedan kan man sitta och älta jag kunde, De va därför jag inte titta osv men på uppkörningen är det tillfället du ska göra allt rätt, de skiter i om de e tomt på vägen. Inför min 3 gång när jag kände som du gjorde jag exakt såhär. Bytte körskola till Trafiko bokade 2 dubbel lektioner där jag sa ja vill köra i så svår trafik som möjligt. Jag vill verkligen bli utmanad och jobba på finslipa detaljer som inspektörer tittar på. Och wow vad jag lärde mig. Kändes när jag bytte till den läraren att när jag körde med min gamla skola så va vi bara ute och mys körde. Jag trodde innan att jag behärskade alla moment men vi nötta och finslipade allt så de gick på rutin.

Så öva i svår stadstrafik där du behöver va extremt uppmärksam på alla moment mkt filbyten , vänster svängar oskyddade trafikanter m.m När du sen kör upp så¨får du ju massa moment att göra. Se då varje moment som en uppgift du ska klara perfekt. Tex och här kommer en rondell vad gäller? Sakta ner titta vänster kör när de är läge. Ok nu ska du köra mot mål. Måste byta fil visa att du tittar byt. Backnings moment visa att du har koll och kan manövrera bilen etc.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo