Hej!
Ge mig era bästa tips inför uppkörning i Eskilstuna

vad ska man tänka på? Något särskilt? Hur är rutten ungefär
Ha de bäst!
Rutten är HELT olika beroende på prövare o.s.v. Jag körde upp idag i Eskilstuna. Nästan alla jag känner har fått köra ut på Västerleden och sen antingen motorväg till folkesta och av där och runt i Hällby, eller motorväg till Svista och av där och åka vid Ekängen och sen tillbaka till Trafikverket. Vissa fått åka av i Årbyrondellen, parkera i Skiftinge och nått varv i stan typ. Jag fick köra mot Katrineholm direkt vid Västerleden och ut mot Hällby och körde runt där både i samhället vid skola, villaområde o.s.v. , på någon slingrig landsväg vid Tvåltorp(?), sen upp på motortrafikleden vid Tumbo och av i Folkesta igen och så från Folkesta tillbaka till Trafikverket ”gamla vägen”(ej motortrafikleden tillbaka). Fick inte köra i någon årbyrondell vilket var lite konstigt då typ 90% får göra det. Körde länge, ca 35 min!! Trafikverkets bilar är nya Volvos.
Jag har kört upp i Eskilstuna två gånger. Första gången sa prövaren till mig att först följa skyltarna till Torshälla där jag fick parkera valfritt på Coops parkering. Efter det tog jag vänster i rondellen vid Coop och i rondellen efter tog jag höger. Där fick jag köra in i villa området vilket var första korsningen till vänster. Jag körde rakt igenom villa området och tog vänster ut på thermaeniusgatan. När jag kom till korsningen tog jag höger. Sedan tog jag vänster till Holmenleden över järnvägen. Därefter fortsatte jag rakt på förbi golfbanan och rakt igenom rondellen efter och sedan höger i rondellen efter det ner på E20 mot Strängnäs och Stockholm. Jag tog första avfarten till höger så man kom ned till rondellen vid MAX hamburgare och därifrån raka vägen tillbaka till Trafikverket.