Start > Körkortsforum > Upplandsväsby uppkörnkng

Upplandsväsby uppkörnkng

Rutt - körning I går 21:43 ! Citera #
Hej!
Kan någon vänlig själ berätta om momenten och rutten som det tas i Upplands Väsby och hur det går till. Samt vilka manuella bilar körs de? Är de sköna att köra etc :) något specifikt att tänka på i Upplands Väsby :) tacksam för alla svar hare!
Gäst I går 22:38 ! Citera #
Hej!

Hade min uppkörning i upplands väsby. Körde en vit volvo xc60 manuell 6växlad. Fick kontrollera styr/bromsservo som säkerhetskontroll. Väldigt ”lättkörd” bil, kändes som typ flygande matta lol. Körde kl 9 på morgonen så det var väldigt lugnt med trafik. Det är svårt att beskriva exakt rutt men i ca 30 min kommer du hinna köra lokalt, landsväg och motorväg samt cirkulationsplatser. Backa runt hörn (fick göra det vid fresta) samt backparkera (gjorde det på biltema parkeringen) kommer garanterat. Inte många trafikljus men de finns. Bästa rådet jag kan ge är att öva och nöt på bilkörningen generellt. Ha bra uppsikt och planering. Jag pratade med mig sj så inspektörn verkligen kunde höra hur jag tänkte och planerade. Ät en rejäl frukost fast undvik kaffe, drick juice istället innan uppkörningen. Mätt mage, positivt sinne. Och tänk istället att du ska ut och övningsköra. Det fick mig verkligen att slappna av och planera körningen.

Önskar dig all lycka till och vi kanske ses ute på vägarna :)

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo