Start > Körkortsforum > Uppkörning Farsta (ge inte upp…

Uppkörning Farsta (ge inte upp!)

Diddi I dag 11:49 ! Citera #
Hej tänkte dela med mig av min uppkörning i Farsta från förra veckan och peppa er som var i min sits innan. Hade kört upp 5 gånger innan på olika platser (utanför sthlm för hade hört att de var så svårt) så hade fått rätt dåligt självförtroende ang min körning. Trots detta försökte jag peppa mig och göra att för att de skulle gå så bra som möjligt (sova lagom, äta bra osv).
Körde upp kl 10 i Farsta och fick en instruktör som var på utbildning så hade en annan instruktör i baksätet som kollade på han. Körde ut höger från Trafikverket och tänkte ”yes!” för hade hört att den rutten var lättare. Minns inte exakt vart vi körde den men tror de var motorvägen från Stockholm och då faila jag lite genom att jag trodde jag skulle byta fil från ”accelerationsfilen” men den blev en ny fil så fick byta tillbaka. Sen var det en stor lastbil som körde framför mig så försökte köra om den (den var lite långsamt tänkte jag) men lyckades inte göra de i lagligt tempo så bytte tillbaka fil. Sen körde vi av mot länna tror jag och fick köra av till landssväng (tänk på att sänka hastigheten och svänga mjukt, har kuggat på de innan). Där fick jag köra lite landssväng och backade runt ett hörn för att den få köra samma väg tillbaka till ett bostadsområde (sorry minns ej vilket) vilket gick bra. Sen körde jag motorvägen tillbaka och innan vi körde mot Trafikverket så var vi på en vanlig väg så fick jag göra ”effektiv bromsning” (hur vanligt är detta? - har aldrig gjort de förut) vilket innebärde att instruktören höll koll på trafiken runt om och bad mig köra upp i 50 för att sedan fråga mig om jag var redo. När jag sa ja så bad han mig bromsa (skulle tänka att de typ var en älg som sprang ut framför bilen) och jag tryckte ned bromsen så hårt jag kunde och han sa att de var jättebra (mesa inte med bromsen då). Sen körde vi till Trafikverket och fick parkera. Då sa han att jag var godkänd och blev så glad att jag nästan skrek ”yes! Äntligen!”. Det var en så skön känsla! Du klarar detta! Farsta behöver inte vara omöjligt och jättesvårt, var självsäker men fortfarande trafiksäker så blir de bra. Och öva öva öva!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:07
9
I går 13:28

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor