Till er som inte har körkort eller kämpar med att få det
Hej,
jag vill bara peppa folket här som håller på att öva och plugga inför körkortet och till er som kuggar gång på gång (denna tråd är dock inte till er som kuggar typ 5 ggr, ni ska nog inte ha körkort)
Oavsett - min poäng är att jag väntade alldeles för länge - pga lathet och ekonomi med att ta kortet - så jag tog det som 32-åring och köpte bil direkt.
Jag är så jävla arg på mig själv att jag inte tog det tidigare.
Att ha körkort och bil är fan det bästa jag varit med om. Jag kör bil varje dag, och jag kör av nöjes skull - tex för att varva ned. Bara att köra bil och lyssna på musik på kvällen är så extremt bra ångestdämpande.
Det jag vill ha sagt är att fortsätt kämpa - det är värt det. Friheten är en stor sak - men det är lika stort att kunna ta en tur i bilen på kvällen tex och lyssna på radio eller sin favoritmusik eller en podcast och veta att man är helt ensam och onåbar.
Fantastisk jävla känsla att ha körkort. Kämpa på!!!
Du gav mig motivation <33333 ÄLSKAR DIG
Ok. Så hur många gånger får man kugga då? Tramspelle.
Nu får du väl sluta flexxa lite. Slår vad om att dessa människor som har kuggar 4 ggr är bättre än dig på nåt annat. Dra inte alla över en kant.
Jag vill tillägga att det kan ta 45-65 lektioner på 40 minuter för någon att ta sitt körkort och den personen kan vara en mycket bättre bilförare än den som tog körkortet på 20-30 lektioner. Har man talang för att köra det o klara det snabbt betyder det inte att den som tog fler lektioner är en sämre förare. Så ge inte upp utan öva fokuserat och relativt ostressat tills du är i mål men pusha också dig själv framåt. Kan annars bli för bekväm vilket slösar pengar i onödan. För nån som aldrig kör hemma gäller alltså det här. Jag tog många lektioner och känner mig verkligen som en duktig bilförare nu. Det finns moment man inte helt flytsamt bemästrar men det kommer om man övar ihärdigt och granskar sig själv om vad man kan göra bättre. Ta hjälp av din lärare o fråga på. Att ha en bra uppsikt är det viktigaste man kan ha i bilkörningen.
Håller med om att kuggningar inte spelar jätte stor roll. Åker ofta med folk som kör jätte säkert haft körkort 15-20 år. Men även de råkar köra lite för snabbt ibland. Missar blinka nån gång eller kanske råka snudda någon heldragen linje. Sådant som man säkert skulle kuggat för om man körde upp. Lite kul att man lägger märke till saker när man utbildar sig som man aldrig tänkt på innan jag började med körkortet

De är ju mkt svårare att klara en uppkörningen i en storstad en landsbygden då det är så mkt mer som händer. Så är ändå rätt glad att jag utbilda mig i sthlm då att köra på lugnare ställen är extremt lätt nu. Vet många småstadsbor som har jätte problem i storstäder även om det klara det på första i Norrland
Min poäng var att fortsätt övningsköra och plugga teoeri hela tiden. Att ha körkort och bil är fan 500ggr bättre än jag kunde tänka mig.
Hej Cloud!
Njut av att du (äntligen) tog ditt körkort!
Dåligt ekonomi fram till den åldern är som att kugga 5-6 gånger min vän.

Så var inte icke så proud of yourself.
Hej Cloud!
Njut av att du (äntligen) tog ditt körkort!
Dåligt ekonomi fram till den åldern är som att kugga 5-6 gånger min vän.

Så sluta med dina fördomar. Vi är bara olika med olika förutsättningar!
Senaste foruminläggen
Rubrik