Hejsan!
Gjorde 2 fel på min första uppkörning som är kanska viktiga.
Vi träffades tillsamman på pakeringen där ja stod med min trafiklärare som skulle följa med mig på min första uppkörning
Snackade lite om hur allt skulle gå tillväga när vi skulle sätta igång.Naturligtvis var ja kanske inte så nervös av mig men ändå lite för att få den utvändiga kontrolen av bilen så som lyssen med vidare.
Vi satte hos i bilen o ja tänkte gud ja slapp den utvändiga kontrolen
(Han)Då börja vi,Skulle vilja att du kollar allt som har med bromsarna att göra o då ALLT
(Jag)Vaa?? tänkte sjukt lätt hehe kollade handbroms och fotbroms sen tog det stop i huvudet
Fasen det är ju något mer ju , funderade någon minut sen sa jag nä det var väl allt
(Han) Oki så ställer du in allt som backspeglar o säte så kör vi.
Under min körning så snackade vi mycket om allt möjligt o skrattade en del och vår resa gick bra tänkte inte alls på att ja hade en viktig uppkörning,Körde som ja alltid gjort o kollar det man ska o ta det lungt o stilla.
Så när vi var framme o jag pakerat började han kryssa i sitt papper o sträkte över hande o sa GRATTIS du har klarat uppkörningen.
Där sätt ja som en fån
o sa tack sen efter någon minut så frågade ja han igen klarade ja verkligen det?Han log och sa ja det gjorde du
Men nu till det ja gjorde fel på var på min utvändiga kontroll när han sa kolla allt som har med bromsarna att göra glömde jag att kolla Bromsvätska och Bromslyse som är kanska viktigt.
Min körlärare sa att hon aldrig hade hört den kontrolen innan o skulle framföra den till andra lärare på körskolan som var kanska viktigt att lära ut.
Sådär det var min uppkörning ,får usäkta om den lång