Start > Körkortsforum > Vilka misstag gjorde ni och go…

Vilka misstag gjorde ni och godkändes ändå?

Helena83 2010-10-07 13:00 ! Citera #
Hejsan

Jag skall göra min första uppkörning på måndag. Är lagom nervös och har kört ca 13-15 lektioner på skola och MASSOR privat.

Nu undrar jag lite hur sträng man är. Kan tänka mig att det varierar mellan kontrollanterna, men ändå. Vilka misstag gjorde ni den gång ni ändå godkändes??

TAck på förhand!
Gäst 2010-10-07 16:23 ! Citera #
Har själv inte tagit uppkörningen så nu läser du inte från någon med egna erfarenheter men jag hört att det inte är så hårt på just uppkörningen. Provuppkörningen (som jag själv ska göra imorgon :S) är mycket petigare! Hade en kompis som fick motorstopp när hon skulle köra i en rondell på en uppkörning men hon godkändes. Det är okej med något motorstopp huvudsaken är att de känner att du vet vad du gör!
Lycka till! :D
daniel1991 2010-10-11 16:36 ! Citera #
Jag har kuggat 3 gånger på uppkörningen senast jag kuggade, gjorde jag små misstag som han ändå godkände.
Jag missade exempelvis en högeregel utav 7 st men han godkände mig på det.
Jag fick 2 motorstopp i början men han sa att det var normalt man måste känna på bilen.
Men annars gjorde jag 2 små fel som planeringar som han var missnöjd med. dom petiga. tänk på småfelen man kan göra
Dannee 2010-10-20 18:28 ! Citera #
Hejsan!

Gjorde 2 fel på min första uppkörning som är kanska viktiga.
Vi träffades tillsamman på pakeringen där ja stod med min trafiklärare som skulle följa med mig på min första uppkörning :)
Snackade lite om hur allt skulle gå tillväga när vi skulle sätta igång.Naturligtvis var ja kanske inte så nervös av mig men ändå lite för att få den utvändiga kontrolen av bilen så som lyssen med vidare.
Vi satte hos i bilen o ja tänkte gud ja slapp den utvändiga kontrolen :D

(Han)Då börja vi,Skulle vilja att du kollar allt som har med bromsarna att göra o då ALLT
(Jag)Vaa?? tänkte sjukt lätt hehe kollade handbroms och fotbroms sen tog det stop i huvudet :o Fasen det är ju något mer ju , funderade någon minut sen sa jag nä det var väl allt ;)
(Han) Oki så ställer du in allt som backspeglar o säte så kör vi.

Under min körning så snackade vi mycket om allt möjligt o skrattade en del och vår resa gick bra tänkte inte alls på att ja hade en viktig uppkörning,Körde som ja alltid gjort o kollar det man ska o ta det lungt o stilla.
Så när vi var framme o jag pakerat började han kryssa i sitt papper o sträkte över hande o sa GRATTIS du har klarat uppkörningen.
Där sätt ja som en fån :o o sa tack sen efter någon minut så frågade ja han igen klarade ja verkligen det?Han log och sa ja det gjorde du ;)

Men nu till det ja gjorde fel på var på min utvändiga kontroll när han sa kolla allt som har med bromsarna att göra glömde jag att kolla Bromsvätska och Bromslyse som är kanska viktigt.
Min körlärare sa att hon aldrig hade hört den kontrolen innan o skulle framföra den till andra lärare på körskolan som var kanska viktigt att lära ut.

Sådär det var min uppkörning ,får usäkta om den lång :o
Aranbee 2010-10-27 14:26 ! Citera #
Så man får alltså missa en eller två saker och fortfarande bli godkänd? Självklart inga stora saker men småsaker som det där med bromsvätskan t ex
lohanna 2011-01-31 14:51 ! Citera #
Jag klarade uppkörningen på första gången! har hängt på korkortonline en hel del så jag tänkte bidra lite till nervösa uppkörare.

Man får göra lite fel. Jag gjorde faktiskt flera småfel men så länge man inte kommenterar det så kan du hoppas på att kontrollanten inte märker det. Jag körde i 60 på 50-väg tex, när jag skulle av en motorväg in på 50-väg och det var ett accelerationsfält (utan väjningsplikt) och en bil la sig snett bakom mig och ville inte släppa in mig och flera bilar låg tätt bakom mig, då gasade jag på och ooops upp i 60! men han tittade ut ut passagerarrutan och verkade inte märka nåt. Sen höll jag på att missa en avfart pga stora lastbilar och såg inte skylten, men då sa han till mig att svänga, så egentligen klarade jag inte den men på pappret gjorde jag! Han sa att lite fel får man göra. Sen tyckte jag att jag gjorde flera onödiga växlingar, men det var inget han uppmärksammade heller. Så jag är happy!
Gäst 2011-02-01 00:25 ! Citera #
Att inte kommentera dina egna fel är det dummaste du kan göra o hoppas att han missar, om du inte påpekar dina egna misstag så tror han förmodligen att du inte vet om misstagen du gör, vilket gör det sjukt mycket lättare för han o kugga dig, visar du han att du kan och råka göra ett misstag, då visar du ju han att du vet va du gör.. så va ni förhelvete gör så, peka ut era egna fel själv och VISA den ni kör upp med att ni vet va ni gör!
johannayyy 2011-02-02 22:06 ! Citera #
Okej, småfel får man inte göra, men vad är mellanstora fel då? Typ inte klara start i backe eller fickparkera? AAAAAAHHHH är jättenervös, kommer fan aldrig att få körkort...
Audi 2011-02-10 15:28 ! Citera #
Använde kopplingen för mycket och dålig uppsikt. Andra gången åkte jag jätteförsiktigt eftersom det var väldigt mycket snö. Då blev jag kuggad på dålig beredskap (i gatukorsning), i otid (förstod ingenting) plus att jag gjorde samma vändning som första gången (som då godkändes) så jag tänkte, esch ja gör samma sak, men nej det tyckte han var fel eftersom jag kunde vänt innan.

(PRIVAT UPPKÖRNING) ..........
Bernstein 2011-02-10 18:02 ! Citera #
Körde upp idag, blev kuggad.

Jag kan inte säga att det var orättvist, för jag missade på saker som jag hade kunnat undvika med bättre avsökning. Det kändes bra i början men sen när jag blev osäker tappade jag fokus. Fick bara en stark känsla av att de inte gick bra. Sen var det ju snöoväder och jag fick köra en för mig okänd bil fast det var med körskolan. Det är verkligen frustrerande för jag vill bara ut igen och bevisa att jag kan, men det lär väl dröja en dryg vecka.

Känner verkligen inte för att jobba eller göra något alls just nu, vill bara öva stenhårt och sätta mig där igen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest