Start > Körkortsforum > Nytt försök

Nytt försök

Gurre 2010-10-07 10:54 ! Citera #
Hej hopp.
Jag måste värkligen vara en av de personer som har otur och när det går emot mig så ger man upp..Precis så var det när jag gjorde mitt försök till körkort. Jag började när jag var 18 som man oftast gör, men jag var totalt ointresserad. Allt känndes så himla trisst när morsan och bror bara tjata hela tiden.. Ju mer alla tjata ju mindre gjorde jag. Sen gick det ett par år och jag lyckades med min teori ..woow.. men kuggade på min uppkörning.. jaha kasta in handuken igen. Nu är jag snart pinsamt gammal och ska sätta mig bland alla unga personer i ett klassrum för att börja om igen, skilnaden från då till nu är jag verkligen vill ha mitt körkort. Sätter inte upp några höga tankar om slut datum, men någon gång nästa år våre ju roligt om man hadde det till. Så nu ska man börja övningsköra igen ;) finns det något som säger hur långt man får övningsköra tex får jag övningsköra 30mil till annan stad och tillbaka. Eller måste jag hålla mig innom min komun?

Lite stavfel blir det när man har dyslexi ;)
Black Angel 2010-10-08 12:48 ! Citera #
Hej
Jag förstår verkligen att du är frustrerad när allt och alla ska lägga sig i det man gör. Visst man gör det för man bryr sig men tänker många gånger inte på konsekvenserna. Jag tycker du ska känna att du faktiskt har grejat teorin en gång och då kan du göra det igen. Gå på körskola och se om du hittar någon som du kan diskutera med och bolla ideer. Jag tror inte riktigt på att du börjar bli för gammal :-) Så länge viljan finns så ska man inte ge upp hoppet. När du har fått körkortstillståndet så får du övningsköra över hela sverige och inte bara i din kommun. Så ta chansen och åk på långturer. Försök att övningsköra med någon som kan förklara bra i olika situationer samt är lugn.
Som sagt så jag tror inte att det är något negativt att du pluggar med dom som är mycket yngre än dej utan dom kan även sporra dej. Dom flesta som går på körskola är väldigt motiverad så jag tror inte du ska få några problem med det.
Så ut och övningskör och ta körkortet

Monica
Blivande körskolelärare
Aranbee 2010-10-27 14:34 ! Citera #
Kan bara tillägga att det är många ”äldre” människor som tar körkort. När jag gick riskettan var jag den yngsta i min grupp, och på min trafikskola har jag sett väldigt många medelålders människor. Bättre sent än aldrig! dessutom är det väl bara en fördel desto äldre man är, mer livserfarenhet som kan tillämpas i sin körning, man känner sig själv bättre och kanske har tagit fram en bättre studieteknik osv :-) tänk positivt, inte negativt!
A-K 2010-11-03 22:56 ! Citera #
Hej Gurre!
Själv är jag 32 och har snart övningskört i två år. Både privat och på bilskola. Har emellanåt tappat motivationen, tiden har varit knapp eller så har pengarna helt enkelt inte räckt till. Men nu är jag motiverad och vill verkligen! Trodde länge att jag aldrig skulle lära mig men om två veckor skriver jag och efter det kör jag. Är nervös men tror ändå på mig själv. Lite nerver är aldrig fel. Du skall också tro på dig själv! Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo