Start > Körkortsforum > Kuggade

Kuggade

navas_ 2010-10-06 18:50 ! Citera #
Jag kuggade för jag körse för sakta på en 90 väg så körde jag 60 , är det rätt ? kan man kugga på sånt jag blev det iaf
Pra 2010-10-07 13:16 ! Citera #
A du kan bli kuggad för sånt, anledningen till detta e att du hindrar o stör trafiken bakom dig i onödan. Han/hon hade inte kuggat dig om förhållandet hade krävt att du skulle kört saktare än angivet hastighet.
qvist 2010-10-12 21:57 ! Citera #
Ja du kan bli kuggad pga det, just för att du hindrar bakomvarande trafik och trafikrytmen. Du ska köra efter utsatt hastighet om förhållandena tillåter det, dvs sikt, väglag etc.
saa 2010-11-21 20:55 ! Citera #
navas_
jag kuggade för jag körse för sakta på en 90 väg så körde jag 60 , är det rätt ? kan man kugga på sånt jag blev det iaf

herregud köra 60 på 90 väg
det klart du blir kuggad
de bakom dig skulle svära på den person som gav dig körkortet
hahhahah
Gäst 2010-11-21 22:15 ! Citera #
Ja du kan bli kuggad på det eftersom att du blir en fara eftersom att du kör så sakta så att du hindrar de andra bilarna :P
JohSme 2010-11-24 15:12 ! Citera #
Absolut kan du det! Inte bara för att du förhindrar ett ”flow” som man försöker få i trafiken, utan även för att du inte visar att du kan hantera högre hastigheter och känner dig säker i en sådan situation där det är 90. Varför är det då viktigt med ett flow i trafiken? Jo, dels för att man inte ska hindra andra trafikanter i deras körning men mycket för miljöns skull. Om du ligger och kör 60 på en 90 väg så kommer det vara ett antal bilar som måste bromsa för att sedan köra om och accelerera upp i 90 igen och det är då som utsläppen blir som värst. Lycka till nästa gång du har uppkörning men ha det inte för än du känner dig säker på alla typer av vägar! :)

//JohSme

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest