Jag slås av, när jag läser här på forumet, hur många det är som får ångest och känner rädsla innan de ska köra upp. Även jag förstås. Jag undrar då om det ska vara så. Man förväntar sig att bli kuggad. Hela körkortsutbildningen borde väl egentligen ses över för att få bort stigman kring den. Även om du klarar din uppkörning på första så betyder det inte att du är en bra förare ( har sett flera exempel på det)
Man kan ha tur med förutsättningarna bara medans den som kanske blir kuggad både 2 och 3 ggr är en jättebra förare men omständigheterna under uppkörningen ställer till det, kanske nervositet osv. Blir man kuggad så kommer den dåliga självkänslan, man är så dålig, man borde strunta i att ta kortet….
Nånting är riktigt fel tycker jag. Vi matas hela tiden om att det är så farligt i trafiken, får sagt till oss att nu såg du inte det där FARLIGT, du missade det där FARLIGT, gasa mer, gasa mindre, döda vinkeln bla bla ….. och allt det man matas med kommer man ändå släppa när man väl kör själv och bara behålla det som är viktigt. Redan från första körlektionen känner man sig så underlägsen och tyvärr sväljer man allt skit läraren säger till en för att trycka ned en. Tycker att allt som har med körkort har blivit så traumatiserat och ångesten finns där hela tiden.
Bara mina funderingar… ville skriva av mig för jag tycker inte att det borde kännas så här. Jag älskar att köra bil men vägen till körkortet är otroligt jobbig.