Start > Körkortsforum > Det svåraste

Det svåraste

Fredrik 2024-12-15 16:16 ! Citera #
Hej

vad tycker ni är det svåraste med teorin? är det något särskilt jag borde plugga på?
Smilla 2024-12-15 17:11 ! Citera #
PARKERING :(
Hakkan 2024-12-15 19:13 ! Citera #
Fredrik 2024-12-15
Hej

vad tycker ni är det svåraste med teorin? är det något särskilt jag borde plugga på?
Inte vad som är svårast, men vad som är mest på teorin är trafikregler och säkerhet. Med andra ord, skyltar, högerregel, situationer t.ex. du närmar dig denna korsning, vad ska du tänka på etc..
RiverOak 2024-12-15 22:08 ! Citera #
Det svåraste för mig var nog statistik, vissa uträkningar och miljöfrågor. Kanske mycket för att det inte är sådant man tänker på när man kör. Det brukar även vara sådant folk glömmer ganska snabbt efter de gjort provet, av samma anledning.

Något som jag vet att många har svårt för är företrädes- och väljningsregler. Det är det många som har körkort som inte har koll på också. Vet inte hur många jag stött på som inte har koll på svängningsregeln. Högerregeln är också många som glömmer titt som tätt.
Men dessa är otroligt viktigt att kunna. Inte bara för att klara proven men också för att kunna köra trafiksäkert :)
Gäst 2024-12-15 23:15 ! Citera #
RiverOak 2024-12-15
Det svåraste för mig var nog statistik, vissa uträkningar och miljöfrågor. Kanske mycket för att det inte är sådant man tänker på när man kör. Det brukar även vara sådant folk glömmer ganska snabbt efter de gjort provet, av samma anledning.

Något som jag vet att många har svårt för är företrädes- och väljningsregler. Det är det många som har körkort som inte har koll på också. Vet inte hur många jag stött på som inte har koll på svängningsregeln. Högerregeln är också många som glömmer titt som tätt.
Men dessa är otroligt viktigt att kunna. Inte bara för att klara proven men också för att kunna köra trafiksäkert :)
Vad för sorts statistik kan komma på teorin? Kanske hur många som omkommer i trafiken?
Gäst 2024-12-15 23:17 ! Citera #
Smilla 2024-12-15
PARKERING :(
Var det att man skulle läsa av parkeringsskyltar och säga t ex när man får parkera eller när det är parkeringsförbud?

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 16:14
1
I dag 15:37

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest